کد خبر ۵۰۰۲۵ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۴
رئیس دانشگاه قم:

هشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی در قم برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه قم از برگزاری هشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی در تالار مفید همین دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز ظهر امروز در نشست خبری هشتمین سالگرد آیت‌الله قاضی رئیس اسبق دانشگاه قم که در اتاق جلسات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به این‌که آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی هم یک شخصیت مذهبی و هم یک شخصیت علمی بودند اظهار داشت: ایشان در سی سال فعالیت خود حتی یک ریال هم حقوق و حق مسئولیت دریافت نکردند.

وی بابیان این نکته که اولین دانشگاه رسمی مستقل قم به دست آیت‌الله قاضی تأسیس شد، افزود: آیت‌الله قاضی در شهر خرم‌آباد نیز خدمات بسیاری از جمله در زمینهٔ برق و ساخت شهرک  برای مردم انجام داده‌اند.

رئیس دانشگاه قم گفت: این فرد مشکلات معیشتی انقلابیون را برطرف می‌کردند و از سمت امام خمینی (ره) که درود خدا بر ایشان باد، به‌عنوان شخصیتی مهم در لرستان برای کمک به انقلابیون منسوب شده بودند.

دیرباز بابیان این‌که این فرد حتی از چای  قند شخصی استفاده می‌کردند، تأکید کرد: تمام هم و غم آیت‌الله قاضی خدمت مخلصانه و خالصانه به یک محیط فرهنگی و علمی بدون هیچ‌گونه چشم داشتی بود.

وی با اشاره به این‌که آیت‌الله قاضی دانشگاه قم را به دو بخش جداگانه برای تحصیل خواهران و برادران تقسیم کردند، افزود: همین رویکرد سبب شده اقبال عمومی نسبت به این دانشگاه زیاد شود.

رئیس دانشگاه قم اظهار داشت: بزرگداشت آیت‌الله قاضی روز بیستم آذر ساعت ده صبح در تالار مفید دانشگاه قم با تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاریان بین‌المللی و حضور خانواده آن مرحوم برگزار خواهد شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com