کد خبر ۵۰۱۰۱ انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۹
رئیس اتاق بازرگانی قم طرح کرد

تلاش اتاق بازرگانی برای حل مشکل بدنه تولید و کارآفرینی در قم

رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: بر اساس مطالبه مردم و رهبری از مسئولان، رفع مشکلات از بدنه تولید و کارآفرینی را در صدر برنامه کاری اتاق بازرگانی استان قم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم،ابوالفضل خاکی امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان قم  با اشاره به وظیفه ذاتی اتاق بازرگانی به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل خصوصی، اظهار داشت: حل مشکلات اقتصادی و رسیدگی به مسائل کلان اقتصادی جزء وظایف اتاق بازرگانی بوده و تلاش می‌کند منعکس‌کننده نظرات و مشکلات فعالان اقتصادی با قوای سه‌گانه باشد.

وی برگزاری 40 جلسه رسمی در اتاق بازرگانی را قسمتی از فعالیت این تشکل دانست و افزود: در سال 95 اتاق بازرگانی در استان قم برای حل مشکلات تولیدکنندگان  و صادرکنندگان در استان 40 جلسه رسمی با علما، مدیران دستگاه‌های دولتی و سفرای ایران در کشورهای هدف برگزار کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی قم از اعزام 3 هیئت تجاری به کشور چین خبر داد و تصریح کرد:دستاورد برگزاری 12 نشست در حوزه بین‌الملل با هیئت‌های تجاری ترکیه، چین، روسیه و سفرای ایران در تانزانیا، اتیوپی، بلغارستان و غیره توسعه روابط تجاری در حوزه‌های مختلف ازجمله طب بوده است که منجر به عقد تفاهم‌نامه مشترک  و همکاری علمی بین بیمارستان طب سنتی استان گنسو  و سلامتکده بوعلی شده است.

وی راه‌اندازی مرکز داوری اتاق بازرگانی ،تعاون و اصناف، پایلوت بودن اتاق بازرگانی قم را نیز از فعالیت‌های دیگر اتاق بازرگانی در سال گذشته معرفی کرد و ادامه داد: پیگیری برگزاری جلسات مستمر شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی به دبیری اتاق بازرگانی، تشکیل انجمن خیریه اشتغال زندانیان، افتتاح دبیرخانه مشترک اتاق‌های سه‌گانه بازرگانی ، تعاون و اصناف نیز ازجمله فعالیت‌های اتاق بازرگانی در استان قم بوده است.

خاکی اهم فعالیت‌های اتاق بازرگانی را بر اساس نام سال و دغدغه‌های رهبری رفع موانع تولید اعلام و تصریح کرد: مطالبه مردم و رهبری از مسئولان تمرکز بر تولید و اشتغال است و بر این اساس اتاق بازرگانی استان قم رفع مشکلات از بدنه تولید و کارآفرینی  را در صدر برنامه کاری خود قرار داده است.

وی عملکرد اتاق بازرگانی در سال 96 را قابل‌قبول خواند و خاطرنشان کرد: 25 جلسه با مدیران استانی و استاندار، برگزاری پیش جلسات  کارشناسی شورای گفت‌وگو، افتتاح مرکز مشاوره بازاریابی صادراتی اتاق بازرگانی و سازمان صنعت ،معدن  و تجارت و غیره و همچنین برگزاری 6 نشست در بخش بین‌الملل  نیز ازجمله فعالیت این تشکل خصوصی در سال جاری بوده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com