کد خبر ۵۰۲۴۳ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۳
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

۸۷ درصد مدارس ابتدایی قم دو شیفت است/ نیاز به ۲۴۰ مدرسه

قم - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به افزایش مشهود دانش آموزان در سال‌های آینده گفت: ۸۷ درصد مدارس ابتدایی استان قم دو شیفت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، حمیدرضا شیخ الاسلام عصر شنبه در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی قم در سال ۹۶ که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به متغیر بودن نیازهای آموزشی با توجه به رشد جمعیت، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۷ درصد مدارس ابتدایی استان قم دو شیفت است که در ۵ سال آینده  این وضعیت بسیار بدتر از امروز خواهد شد.

وی افزود: ۵ سال گذشته جمعیت استان یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر بود که امروز به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است که اگر ضریب دانش آموز را حتی یک به ۴ هم محاسبه کنیم ۴۰ هزار دانش آموز خواهیم داشت که این یک بحران شدید است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: بر اساس این آمار دوره ابتدایی در سال‌های آینده ۹۰ درصد و متوسطه اول و دوم بیش از ۸۰ درصد دوشیفت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۰ مدرسه برای دانش آموزانی که وارد چرخه آموزشی می‌شوند نیاز داریم، افزود: محدوده قانونی شهر قم که امروز بسته شده است جمعیت رشد شهر را متوقف نخواهد کرد و تراکم جمعیت در شهر را بیشتر می کند.

شیخ الاسلام ادامه داد: تنها استانی هستیم که در سطح کشور از مجموع ۲۴۱ هزار دانش آموزی که داریم کمتر از ۱۷ هزار دانش آموز در مناطق مشغول به تحصیل هستند و از تراکم بسیار بالایی در سطح شهر قم برخورداریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۲۵ هزار دانش آموز در شهر قم مشغول به تحصیل هستند، افزود: امروز در منطقه خلجستان ۹۰۰ دانش آموز به مدرسه می‌روند در صورتی که در دهه گذشته بیش از ۴ هزار دانش آموز در این منطقه داشتیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com