کد خبر ۵۰۳۵۳ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۱
آیت الله حسینی بوشهری:

مسجد باید محور برنامه های فرهنگی باشد/کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت جوانان استفاده کند

امام جمعه قم با بیان اینکه مسجد باید محور برنامه های فرهنگی باشد گفت: کانون های مساجد از جوانان در مدارس و محلات دعوت کنند تا به مسجد بیایند چراکه مسجد دارای بیشترین ظرفیت و کارایی فرهنگی در کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، آیت الله حسینی بوشهری امروز در دیدار با دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن تبریک به مناسبت انتصاب حجت الاسلام و المسلمین ارزانی از خدمات حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی قدردانی کرد.

 

وی گفت: یکی از محورهای اصلی و اساسی که می توان به عنوان فلسفه انقلاب از آن یاد کرد، دغدغه های فرهنگی بود، روحانیت ما و کسانی که دست اندرکار انقلاب بودند و در راس همه امام راحل علاوه بر اینکه نگران معیشت و اقتصاد و استقلال و سیاسی کشور و مردم، به موضوع فرهنگی هم تاکید داشتند.

 

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: به برکت انقلاب دستگاه های فرهنگی در کشور ایجاد شد و شاهد فعالیت های گسترده این نهادها در عرصه های فرهنگی هستیم.

 

امام جمعه قم تصریح کرد: با وجود مشکلات فرهنگی در کشور اما کارهای خوبی نیز در زمینه فرهنگی انجام شده و اگر این حرکت های منسجم و دستگاه ها نبودند چه می شد؟ اما واقعیت این است که وضع موجود قانع کننده است البته از سوی دیگر حجم تبلیغات و کارهای دشمن را نیز می بینیم که عملا این تبلیغات در دوران جنگ سرد یکی از پایه های اصلی برای ضربه زدن است.

 

وی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین ارزانی گفت: شما دارای شادابی و آگاهی و تدبیر و ویژگی های بسیار خوبی هستید که بنده با خبر هستم و از سوی دیگر کانون ها با محوریت مساجد می توانند در راستای طراحی های جدید بکوشید.

 

آیت الله حسینی بوشهری گفت: اقدامات خوبی انجام شده اما بسنده به آن نکنید، باید در برنامه ها بازنگری کرد و بازدهی کارها را دید، وحی منزل نیست که اگر یک برنامه ای را شروع کردیم تا آخر همان برنامه را در پیش بگیریم و با توجه به خوش فکری شما و تشکیل اتاق فکر می توانیم منشا تحول جدی در کشور باشید.

 

امام جمعه قم گفت: باید همه نهادها و دستگاه های فرهنگی بر پایه مساجد باشند و ظرفیت مساجد نیز گسترده است و می توانیم برنامه ریزی بسیار خوبی داشته باشیم.

 

وی بیان داشت: امروزه نسل جوان ما ظرفیت عظیمی هستند و مقام معظم رهبری به عنوان یک الگو برای ما در چگونگی برخورد و بهره گیری از ظرفیت جوانان هستند که باید استفاده کنیم.

 

آیت الله حسینی بوشهری به فعالیت مدارس در محلات اشاره کرد و گفت: باید کانون های فرهنگی شما با این مدارس ارتباط داشته و از جوانان دعوت کنید تا به مسجد بیایند و باید بدانیم مسجد دارای بیشترین ظرفیت و کارایی فرهنگی در کشور است.

 

امام جمعه قم گفت: می توانید از ظرفیت حوزه ها و طلاب نیز استفاده کنید و بدانید که با همفکری می توانیم به یک همدلی و نتیجه مطلوب برسیم.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com