کد خبر ۵۰۵۹۱ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۷
معاون آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س):

330 برنامه همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم برگزار می‌شود

معاون آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: نزدیک به 330 برنامه در بخش‌های مختلف آستان به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم و رحلت شهادت‌گونه آن حضرت برنامه‌ریزی‌ شده و اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم که در سالن جلسات حضرت خدیجه (س) کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، حرکت حضرت فاطمه معصومه (س) از مدینه به سمت مشهد را یک حرکت الهی، دینی و سیاسی خواند و اظهار داشت: این حرکت وحدت و هم‌گرایی را در جهان اسلام افزایش داد.

وی به دستاوردهای سفر حضرت فاطمه معصومه (س) به قم اشاره و افزود: شکل‌گیری حوزه‌های علمیه در قم به برکت حضرت فاطمه معصومه(س) بوده و پر‌رنگ‌شدن معارف اهل‌بیت (ع) در زندگی مردم نیز یکی دیگر از دستاوردهای سفر بانوی کریمه اهل‌بیت(س) به قم است.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه حرکت حضرت فاطمه(س) یک حرکت انقلابی، سیاسی و برای دفاع از امام زمان(عج) و مبارزه با طاغوت بود، تصریح کرد: زمینه‌سازی برای ترویج وقف، ایجاد مراکز عبادی همانند مساجد و شبستان‌ها، جلوه‌گری هنر در ساحت‌های مقدس دینی و ترویج روحیه انقلابی‌گری، مجاهدت و ایثار از دیگر برکات سفر حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر قم است.

وی به برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم اشاره و عنوان کرد: نزدیک به 330 برنامه در بخش‌های مختلف آستان به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم  و رحلت شهادت‌گونه آن حضرت برنامه‌ریزی‌شده که 1500 نفر از خادمان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در حوزه‌های مختلف برای اجرایی شدن این برنامه‌ها مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه محفل شعر آیینی همزمان با شهادت بانوی کریمه اهل‌بیت(س) در تالار شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) با حضور شاعران برجسته برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه زمزمه معرفت از 21 آذر تا 8 دی‌ماه انجام و زنگ شکرانه در سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س)در مدارس قم زده می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزاری طرح زائر اولی‌ها را مدنظر قرار داد و ابراز کرد: طرح زائر اولی‌ها به‌صورت گسترده‌تر و مطلوب‌تر در این ایام با مشارکت موسسه حضرت خدیجه (س) برگزار و در آن از بیش از پنج هزار نفر زائر اولی میزبانی می‌کنیم.

وی به برگزاری ویژه‌برنامه کتاب‌خوانی شهید غربت و خواهر خورشید اشاره و تصریح کرد: امسال ویژه‌برنامه کتاب‌خوانی "شهید غربت" و "خواهر خورشید" در سطح استانی و ملی و روز شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) برنامه دعای ندبه در حرم مطهر با همکاری هیئت رزمندگان اسلام و انعکاس شبکه‌های مختلف دنبال می‌شود.

فلاحی با اشاره به اینکه آیین شمعدانی خادمان آستان با حضور علما و شخصیت‌های برجسته هم‌زمان با هشتم دی‌ماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: در حوزه خدمات رسانه‌ای نیز تشکیل قرارگاه رسانه‌ای کریمه را به‌منظور بازتاب مطلوب برنامه‌ها دنبال کرده‌ایم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com