کد خبر ۵۰۸۲۲ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۸

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور: رویکرد آماری در تحلیل مباحث فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد

قم- ایرنا- مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: مبنای درست تصمیم گیری ها ارائه آمار است که باید از این رویکرد در تحلیل مباحث فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی، روز پنجشنبه در دیدارامید علی پارسا رئیس مرکز آمار ایران افزود: باید رویکرد آماری در تحلیل مباحث و برنامه ریزی های کلان مدیریتی و حوزوی نهادینه شده و برای سیاستگذاری استفاده شود.
وی افزود: ارتقای زیرساخت های آماری و فناوری باید مورد اهتمام قرار گیرد تا در اجرای طرح ها و برنامه ریزی های بلند مدت بتوان از آنها بهره برد در همین راستا حوزه های علمیه سراسر کشور 10 ها طرح را نهایی کرده است و برنامه پنج ساله جامعه المصطفی العالمیه را با بیش از یک هزار شاخص تدوین کرده است.
وی ادامه داد: برنامه های کلان برای حوزه های علمیه نیز با نگاه به آمار و ارقام صورت خواهد گرفت تا نیازهای حوزوی در این عرصه را شناسایی کنیم در همین راستا کارگروه آمار و اطلاعات در شورای هماهنگی حوزه های علمیه فعال شده است.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به این که طرح آماری دانش آموختگان حوزوی اجرایی شده است گفت: در حال حاضر با ایجاد سامانه ای در این حوزه، اطلاعات جامعی از میزان طلاب در مقاطع مختلف تحصیلی و برنامه های فرهنگی و اجتماعی آنان در اختیارمان قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: همچنین تعداد دانشگاهیانی که وارد حوزه های علمیه شدند و تعداد روحانیان که وارد دانشگاه شدند در حال بررسی است تا بتوانیم نتایج مربوطه در این عرصه را ارائه کنیم.
وی گفت: همچنین تعداد رشته های علوم انسانی در دانشگاه ها و مراکز حوزوی نیز در حال جمع بندی و تهیه آمار کلی از وضعیت هستیم.
اعرافی با بیان این که باید از ظرفیت مجله ها و پایان نامه های حوزوی نیز استفاده کرد گفت: این آمار می تواند در اختیار مراکز مختلف قرار گیرد تا از این ظرفیت ها برای جمع بندی اطلاعات آماری خویش در حوزه های مختلف بهره مند شوند.
وی بر اعلام آمادگی و همکاری برای ارائه اطلاعات و تبادل آمار با مرکز آمار ایران تاکید کرد.
در ادامه این دیدار، محمد شاکر آرانی معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه ‌و بودجه استان قم با اشاره به این که درسرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395 ، 280 هزار طلبه اطلاعات خویش را ارائه کردند گفت: از این تعداد 53 هزار طلبه مرد و زن ساکن قم بودند.
امید علی پارسا در این دیدار گزارشی از وضعیت مرکز آمار ایران ارائه کرد و در پایان تفاهمنامه همکاری با حوزه های علمیه سراسر کشور به امضا رسید.
8138/ 6133/خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com