کد خبر ۵۱۲۶۸ انتشار : ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۴
گزارشی از جلسه شورای اسلامی شهر قم،

از تاکید برتخفیف به عوارض مراکز آموزشی تا فعال شدن ستاد عملیات زمستانی شهرداری قم

قم- ایرنا- بیست و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم دوشنبه شب لایحه هایی از جمله تخفیف عوارض شهری جهت توسعه مراکز آموزشی، کاهش عوارض تمدید پروانه ساختمانی، نامگذاری خیابان ها به نام های شهدا و رسیدگی به وضعیت خودروهای فرسوده را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، شهردارقم دراین جلسه درخصوص درخواست دانشگاه پیام نور قم اظهار داشت: این دانشگاه درخواست تخفیف 50درصدی در عوارض داده است که این امر را برای کمک به مرکز آموزشی مورد بررسی قرار داده ایم و درنهایت منتظر تصمیم اعضای شورا هستیم.
سید مرتضی سقائیان نژاد افزود: زمین مورد نظر دانشگاه پیام نور واقع در پردیسان کاربری آموزشی دارد که با ارائه این تخفیف به توسعه مراکز آموزشی و علمی در استان قم کمک خواهد شد.
روح الله امراللهی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز دراین خصوص گفت:تعداد دانشگاه های قم زیاد است و تخفیف دادن به این مراکز منطقی نیست، باید از ظرفیت تخفیف های شورای شهر و شهرداری قم در بخش مدارسی که دارای ایمنی های لازم نیستند استفاده کنیم. دانشگاه ها زیر نظر دولت هستند و ما می توانیم این طلب را طی چند سال از دولت بگیریم.
علیرضا احمدی عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این باره گفت: در توسعه فضاهای آموزشی هر قدر بتوانیم در شهر کمک کنیم کار اشتباهی نکرده ایم و باعث پیشرفت علم است.
وی گفت: دانشگاه پیام نور از شهریه ها تغذیه و هیات امنایی اداره می شود و صرفا دولتی نیست از این رو باید به عنوان یک دستگاه خدماتی در حوزه آموزشی مطرح شده و تخفیف های لازم به آن اختصاص پیدا کند.
در نهایت لایحه تخفیف به تصویب رسید.
در بخش دیگر این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر از طرح های عمرانی سطح شهر قم گفت: طرح های مهمی درحال اقدام است که با کیفیت و سرعت دنبال می شود.
عبدالله جلالی ادامه داد: همچنین طرح دو فوریتی کاهش عوارض تمدید پروانه ساختمانی از پنج درصد به 2 درصد نیز مورد بررسی قرار گرفته است که به نفع توسعه عمرانی قم است.
محسن محرری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در بخش دیگری ازاین جلسه در خصوص نامگذاری خیابان های قم به نام شهدا گفت: شهید توکلی بینا و 2 تن از شهیدان مدافعان حرم حضرت زینب(س) به نام های شهید مجید عسکری، شهید مهدی ایمانی است که باید شهرداری خیابان هایی را برای نامگذاری به این شهدا اختصاص دهد.
وی تاکید کرد: رعایت شئونات و توجه به جایگاه علمی و مذهبی شخصیت ها در نامگذاری خیابان ها باید مورد توجه قرار گیرد.
در بخش دیگری از این جلسه سید امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به لایحه تعیین تعرفه حمل و نگهداری خودروهای بالای سه سال در پارکینگ البرز گفت: 500 خودروی فرسوده در سایت البرز قم وجود دارد که از این تعداد 100 خودرو بیش از سه سال است که نگهداری می شود باید در خصوص اسقاط آنان اقدام شود.
وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک هزار و 500 خودرو فرسوده با موافقت مالکان اقساط شده است.
روح الله امراللهی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در این باره گفت: باید صاحبان خودروها شناسایی شوند ، امکان دارد برخی از صاحبان از مکان خودروی خویش اطلاع نداشته باشند که باید در این خصوص تمهیدات لازم صورت بگیرد.
در بخش دیگر این جلسه سید امیر سامع گزارشی از وضعیت ستاد بحران شهرداری قم در خصوص زلزله ارائه کرد و گفت: همزمان با وقوع زلزله قم که کانون آن تهران بود ،کلیه سازمان های مربوطه به شهرداری قم درحال آماده باش و سالن های چند منظوره قم آماده خدمات رسانی به مردم بود.
زلزله 5،2 ریشتری 29 آذر 96 تهران را لرزاند که این زلزله درقم نیز احساس شد.
شهردار قم نیز دراین خصوص اظهار داشت: شهرداری مسئول اسکان نیست و درقانون نیز پیش بینی نشده است ولی بنابر تکریم مردم در این خصوص آمادگی لازم را داریم.
سامع پس از سخنان سقائیان نژاد ادامه داد: همچنین ستاد عملیات زمستانی در قم فعال که در این ستاد 300 خودروی شهرداری قم برای خدمات رسانی به زائران و مسافران تجهیز و آماده شده است.
8138/ 6133/خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com