کد خبر ۵۱۳۷۳ انتشار : ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱

استاد برجسته حوزه علمیه قم: شفاف سازی بودجه نباید جهت گیری سیاسی پیدا کند

قم- ایرنا- استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه شفاف سازی بودجه نباید جهت گیری سیاسی پیدا کند، گفت: اگر بحث بر شفاف سازی است باید همه دستگاه ها و نهادها به صورت شفاف عملکرد خود را ارائه دهند ولی با جریان سازی تنها اذهان عمومی تشویش می شود و نباید این مساله سیاسی شود.

آیت الله سید محمد سجادی روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: همانگونه که مبارزه با فساد نباید گزینشی باشد، شفاف سازی هم نباید به صورت گزینشی انجام شود زیرا باعث بدبینی در جامعه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: حفظ بیت المال و شفاف سازی در بودجه خوب است ولی باید انصاف در آن را رعایت کنند، به عنوان نمونه جامعه المصطفی العالمیه اگر بودجه می گیرد تحولات زیادی در سطح جهانی ایجاد کرده است که نمونه آن شیخ زکزاکی در نیجریه است.
وی ادامه داد: گاهی اگر بودجه در دست افراد نالایق قرار گیرد تنها مال را از بین می برند و مشکل ایجاد می کنند، بنابراین باید از بیت المال مراقبت شود.
آیت الله سجادی در ادامه خاطرنشان کرد: مسلمانان بویژه کسانی که با حضرت علی(ع) پیوند دارند و سیره ایشان مطالعه کرده به خوبی می دانند که یکی از حساس ترین مساله در اسلام و نزد آن حضرت، بیت المال بود.
وی گفت: طبق نظر اسلام، بیت المالی که مربوط به عموم جامعه است باید آن را حفظ و با دقت تمام از آن مراقبت کرد، مصرف آن باید دقیق و شفاف باشد و مردم بدانند که بیت المال مسلمین در چه راهی و چگونه هزینه می شود و مصداق اصلی بیت المال، امروز بودجه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا لایحه بودجه سال آینده کشور 19 آذرماه امسال توسط حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تهدیدهای فضای مجازی را باید به فرصت تبدیل کنیم، گفت: در عصر انفجار اطلاعات، بستن ومقابله با فضای مجازی عاقلانه نیست و باید به فکر کم کردن آسیب ها و تبدیل تهدیدها آن به فرصت باشیم.
وی افزود: باید با فرهنگ سازی، کاری کنیم که مردم خود دنبال استفاده از فواید فضای مجازی بروند و از آن استفاده های مفید و علمی داشته باشند و با بستن، مشکلی برطرف نمی شود.
وی با بیان اینکه باید از ابزار فضای مجازی به بهترین شکل ممکن استفاده می شود، گفت: باید به صورت علمی با پدیده فضای مجازی برخورد کرد و نهایت استفاده را برای ترویج فرهنگ اسلامی و دینی از آن داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری روز سه شنبه 28 آذر 1396 در نخستین اجلاس ملی گزارش اجرای حقوق شهروندی با اشاره به اینکه در دنیای امروز 70 درصد خدمات از طریق اینترنت و فضای مجازی انجام می‌گیرد، گفت: امروز دیگر نمی‌شود به دنیای 50 سال پیش برگردیم ، افکار ما باید در دنیای امروز باشد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com