کد خبر ۵۱۳۸۹ انتشار : ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۹

سالانه 10 هزار مبلغ از قم به امامزادگان کشور اعزام می‌شود‌

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه سالانه 10 هزار مبلغ از قم به امام زادگان کشور اعزام می‌شود گفت: ترویج فرهنگ وقف در دستور کار این مبلغان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا شفیع‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان اوقاف در کشور وظایف مختلفی دارد ازجمله ترویج فرهنگ قرآن، حفظ و نگهداری موقوفات و مدیریت امام زادگان است.

وی با تأکید بر اینکه مبلغان باید مروجین فرهنگ وقف باشند افزود: اعزام مبلغ یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ وقف است که سالانه 10 هزار مبلغ از قم به امام زادگان کشور اعزام می‌شوند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه این مبلغان در جوار امام زادگان مشغول خدمت هستند خاطرنشان کرد: این مبلغان بازوان ما در بحث ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف هستند و امروز ما نیازمند تبلیغ در عرصه فرهنگ وقف باواسطه مبلغین هستیم.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ این امر جزو سنت‌های دیرینه اسلام و دیگر ادیان الهی است و اهل‌بیت و پیامبران اسلام نیز واقف بودند یادآور شد: عموم مردم نیز اگر می‌توانند باید واقف باشند و اگر نمی‌توانند باید مروج این سنت حسنه باشند.

شفیع‌زاده با بیان اینکه بیشتر موقوفات ما در قالب روضه‌خوانی است اضافه کرد: موقوفات دارو درمان و موقوفات علمی نیز در سطح کشور وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم تأمین پشتوانه‌های مالی برای حوزه‌های علمیه بیان کرد: حوزه علمیه نجف سال‌ها است که با موقوفات هندوستان مدیریت می‌شود و امروز باید به سمتی برویم که عرصه تبلیغ در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: برای تحقق این هدف باید حوزه علمیه و مبلغان را به‌سوی وقف با نیت تبلیغ درراه دین بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه بالغ‌بر 400 دانشگاه در کشور موقوفه است گفت:99 درصد از مراکز دمانی قم موقوفه هستند و باید این سنت حسنه در تمام کشور برای پوشش نیازهای اقتصادی و مباحث کلان اجتماعی نیز به‌کارگیری شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com