کد خبر ۵۱۹۴۲ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۳

35 هکتار از ظرفیت شهرک شهاب قم واگذار می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: با توجه به عدم استقبال چاپخانه‌داران قم از شهرک تخصصی شهاب 35 هکتار از مجموع 200 هکتار موجود در این شهرک صنعتی به صنوف دیگر واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، امیر طیبی نژاد در پنجمین جلسه شورای اداری استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: انتظاری که از شهرک صنعتی شهاب به‌عنوان قطب صنعت چاپ و نشر در استان می‌رفت برآورده نشده است.

وی سرمایه‌گذاری قابل‌توجه شرکت شهرک‌های صنعتی در شهرک صنعتی شهاب را مورد توجه قرار داد و افزود:  شرکت شهرک‌های صنعتی تاکنون بیش از 19 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این شهرک تخصصی چاپ و نشر داشته که متأسفانه با عدم استقبال ناشران روبه‌رو شده است.

مدیرعامل  شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: در ماه‌های اخیر به دلیل عدم استقبال صنف چاپخانه‌داران قم و با اجازه  مسئولان استانی 5 هکتار از این شهرک به صنف بنکداران و 10 هکتار نیز با صنف سوهان واگذار شده اما همچنان این شهرک برای فعالیت صنف چاپ و نشر آماده است.
طیبی نژاد از واگذاری بخشی از این شهرک تخصصی به صنوف دیگر خبر داد و ابراز کرد: با توجه به عدم استقبال چاپخانه‌داران قم از این شهرک تخصصی  35 هکتار از مجموع 200 هکتار موجود در این شهرک صنعتی به صنوف دیگر واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های موجود در این شهرک صنعتی به دلیل عدم استفاده‌های موردنیاز در حال نابودی بوده اما همچنان  165 هکتار از ظرفیت 200 هکتاری این شهرک  در اختیار صنف چاپخانه‌داران خواهد بود.

مدیرعامل  شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم  ادامه داد: صنعت چاپ و نشر در استان با مشکلات فراوانی روبه‌رو بوده که لازم است تا صنف چاپخانه‌داران برای رونق کارهای خود تغییراتی در خود ایجاد کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه تأکید کرد: شهرک چاپ استان  ازجمله مهم‌ترین امتیازاتی بوده که در قم ایجادشده اما متأسفانه از ظرفیت‌های موجود در آن استفاده‌نشده است.

سید موسی حسینی کاشانی ابراز کرد: صنعت چاپ قم در نوع  خود یک برند ویژه است و نباید این ظرفیت و صنعت بومی را از استان را به بهانه‌های مختلف خارج کرد، در صنعت چاپ و نشر چاپ کتاب تنها یکی از کارهای استفاده‌شده در این صنعت بوده درحالی‌که حیطه فعالیت صنعت چاپ بسیار گسترده‌تر از چاپ کتاب است و باید برای رونق صنعت چاپ در استان قم برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری کرد و واگذاری این شهرک به صنوف غیر مرتبط امر شایسته‌ای به نظر نمی‌رسد.

وی ادامه داد: چاپ کتاب 10 درصد  کل صنعت چاپ کشور را تشکیل می‌دهد  بلکه می‌توان از این ظرفیت برای چاپ  محصولات در زمینه‌های بسته‌بندی و غیره استفاده کرد، متأسفانه برخی از استان‌های کشور انحصار چاپ برخی امور را در سال‌های گذشته از استان قم ربوده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com