کد خبر ۵۲۰۱۸ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۳
استاندار یزد:

مهمترین مزیت اشتغالی استان یزد در حوزه گردشگری نهفته است

یزد- استاندار یزد با بیان اینکه مهمترین مسئله استان و کشور اشتغال است و هیچ کوتاهی در استان از مدیران پذیرفته نیست گفت: مهمترین مزیت اشتغالی استان یزد در حوزه گردشگری نهفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی در کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد اظهار داشت: از ۵۷۴ طرح اشتغالی برای اجرای طرح اشتغال فراگیر تنها ۴۳ مورد نهایی شده است و باید بررسی شود دلیل این کمکاری و کوتاهی چه بوده است.

وی با بیان اینکه همه همت خود را مصروف حل مشکل بیکاری می کنیم ادامه داد: به هیچ عنوان وعده کم کردن بیکاری به میزان و درصد خاصی نمی دهم چون غیر قابل پیش بینی است اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

استاندار یزد اضافه کرد: بخش خصوصی را باید آزادتر بگذاریم تا بخشی از مشکلات حوزه اشتغال استان یزد حل شود چون بخش خصوصی توانایی دارد برخی اقدامات را انجام دهد و ما باید فقط نظارت کنیم و راهبری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جمعیت استان های دیگر و وجود اتباع خارجی وضعیت استان در حوزه اشتغال را به این نقطه رسانده است گفت: در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان هم باید به سمت صنایع نوین و های تک برویم و بتوانیم آن ها را نیز جذب بازار کار کنیم و اشتغالزایی داشته باشیم.

زمانی قمی بیان داشت: از رسانه های استان نیز تقاضا دارم تمامی کسانی را که می توانند برای استان طرح و اشتغالی داشته باشند معرفی کنند و طرح را به صورت مکتوب ارائه دهند تا بخشی از مشکلات را به این شکل حل کنیم.

وی با بیان اینکه توانایی ملاقات حضوری ندارم و نمی توانم ساعات شبانه روز را افزایش دهم تصریح کرد: اتاق های فکر استان، مجموعه هایی که دلسوزانه برای استان تلاش می کنند نسبت به برخی موارد حساسیت بیشتری داشته باشند و کار کنند.

استاندار یزد با اشاره به ظرفیت و مزیت اشتغالی استان در حوزه گردشگری اظهار داشت: به طور قطع چند نشست ستاد اقتصاد مقاومتی را مداوم به حوزه گردشگری اختصاص خواهیم داد و در شهرستان ها نیز نشست خواهیم داشت لذا فرمانداران خوراک موردنیاز جلسه را آماده کنند و با دسته بندی مشکلات، موارد مهم را مطرح و پس از حل آن به موارد بعدی رسیدگی کنند.

وی افزود: مهمترین حوزه ای که هزینه های اشتغال آن کمتر و دسترسی به آن بیشتر است، حوزه گردشگری است که مزیت استان یزد نیز به شمار می رود و با ثبت جهانی این انتظار است تا بیشتر از گذشته مورد توجه باشد.

زمانی قمی عنوان کرد: خوشبختانه در کشور تصمیمات خوبی در حوزه اشتغال به ویژه برای اصناف در خصوص پرداخت تسهیلات گرفته شده و مورد درخواست اصناف نیز استفاده از تسهیلات بوده است لذا بانک های استان در این زمینه با اندکی حساسیت در راستای حمایت از تولید ورود کنند.

وی افزود: اصناف تولید استان قابل شناسایی هستند و کسانی که متقاضی بازسازی و نوسازی بودند در بهین یاب ثبت نام کنند و گامی در راستای اشتغالزایی استان بردارند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com