کد خبر ۵۲۱۴۱ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵

استاندار قم: آگاهی مدیران دستگاه ها در حوزه فناوری اطلاعات بروز باشد

قم ـ ایرنا ـ استاندار قم گفت: مدیران و رئیسان دستگاه های اجرایی استان باید در حوزه فناوری اطلاعات دارای علم و آگاهی بروز بوده و در جهت ارتقاء امنیت سایبری دستگاه ها پیشگام باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، سید مهدی صادقی عصر یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم افزود: دستورالعمل های پدافند غیرعامل بر اساس مصلحت ها و ضرورت ها تهیه و ابلاغ شده است و همه دستگاه ها باید در اجرای آنها اهتمام داشته باشند.
وی بر ضرورت توسعه اطلاعات و آگاهی ها در حوزه پدافند غیرعامل در میان آحاد جامعه تاکید کرد و گفت: ارائه آموزش ها در این حوزه باید با زبان ساده و با استفاده از فیلم ها و تصاویر و برگزاری کارگاه های عملی انجام شود تا به خوبی تاثیرگذار باشد.
استاندار قم با بیان این که حملات سایبری دشمنان یک مساله آنچنان شناخته شده نبوده و هر روز پیچیده تر می شود، خاطرنشان کرد: در این حوزه باید افرادی با انگیزه حضور داشته باشند که بتوانند با شناخت پیچیدگی ها و ظرافت ها، در برابر حملات سایبری دشمنان دفاع کنند.
وی با اشاره به خطرها و آسیب هایی که در فضای سایبری و فناوری اطلاعات در دستگاه های اجرایی وجود دارد، تصریح کرد: باید امنیت فضای سایبری دستگاه ها بسیار ارتقاء یافته و در برابر هجمه دشمنان ایمن باشد.
صادقی در پایان با اشاره به برگزاری رزمایش سایبری در استان قم که در ماه های آینده برگزار می شود، گفت: در این رزمایش باید سطح آمادگی و امنیت فضای سایبری و وبسایت های دستگاه های اجرایی مورد نظارت و پایش قرار گرفته و نقاط ضعف آن احصاء و برطرف شود.
جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم با حضور جمعی از مدیران و رئیسان دستگاه های اجرایی استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com