کد خبر ۵۳۲۴۴ انتشار : ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۹
عضو شورای اسلامی شهر قم:

بیکاری ریشه بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی در قم است

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه قم از لحاظ زیرساخت های تفریحی ورزشی نسبت به دیگر کلان شهرها بسیار ضعیف است، گفت: بیکاری ریشه بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی در قم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مجید اخوان در گفتگو باقم فردا با اشاره به آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی، اظهار داشت: دراستان قم هم حاشیه نشینی مانند دیگر شهرهای کشور وجود دارد که باید ساماندهی شود تا دچار مشکلات اجتماعی، فرهنگی و... نشویم.

وی ادامه داد: ساماندهی این مناطق باید از لحاظ تامین زیرساخت های آب و برق و... و تامین سرانه فضای سبز، آموزش و سایر خدمات باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ضعیف بودن توان مالی ساکنین این مناطق، گفت: به دلیل عدم دسترسی ساکنین این مناطق به بسیاری از امکانات باعث شده تا برای آنها زمینه آسیب های اجتماعی و فرهنگی فراهم شود.

وی بیان داشت: به همین دلیل باید بخشی از بودجه  سالانه کشور را به منظور رسیدگی به این مناطق محروم اختصاص بدهند تا از این آسیب ها جلوگیری شود.

اخوان از اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی مهم  وجدی نام برد و خاطرنشان کرد: ریشه بیشترآسیب های اجتماعی بیکاری می باشد که باید برای این مسئله برنامه ریزی شود.

وی ابراز داشت: از سویی دیگر وقتی قشر جوان ما به تفریحات سالم دسترسی نداشته باشند تا اوقات فراغت خود را پر کنند، قطعا به سمت معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد کشیده می شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه قم از لحاظ زیرساخت های تفریحی ورزشی نسبت به دیگر استان ها بسیار ضعیف است، افزود: مسئولین باید در کنار ایجاد اشتغال برای جوانان باید به این مسئله هم توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com