کد خبر ۵۳۴۴۰ انتشار : ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱

دهه چهارم انقلاب تداعی کننده بلوغ و کارآمدی نظام باشد

گروه اجتماعی: استاندار یزد گفت: رفتار ما در دهه چهارم پیروزی انقلاب باید تداعی‌کننده بلوغ و کارآمدی نظام باشد ولازم است نشان دهیم که در همه عناصر به بلوغ رسیده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محمود زمانی قمی، استاندار یزد امشب در نشست ستاد بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ضرورت دارد تا نهادهای مذهبی و مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مردمی که مورد اعتماد جامعه هستند به میدان بیایند و وظیفه برگزاری برنامه‌های دهه مبارک فجر را بر عهده بگیرد.
زمانی قمی تصریح کرد: علاوه بر سازمان‌های مردم‌نهاد لازم است ارکان اصلی اقتصادی استان نظیر اصناف و تولیدکنندگان نیز به‌صورت جدی در برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضورداشته باشند و نقش بهینه خود را ایفا کنند.
استاندار یزد با اشاره به اینکه فرمانداران در شهرستان‌ها با جدیت امور مرتبط با ستادهای دهه فجر را دنبال کنند؛ تأکید کرد: بهره‌برداری از پروژه‌هایی که ثمره انقلاب شکوهمند ایران اسلامی به‌عنوان یک اولویت در دستور کار فرمانداران قرار داشته باشد و با هماهنگی با ستاد مرکزی استان اقدامات لازم صورت پذیرد.
وی سرکشی و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران را یکی از برنامه مهم این دهه دانست و افزود: توجه به ایتام تحت حمایت سازمان‌های حمایتی نیز از مواردی است که باید موردتوجه مدیران و دست‌اندرکاران نظام اسلامی قرار گیرد.
استاندار یزد بابیان این حضرت علی (ع) در طول حکومت پرافتخارش همواره به فکر یتیمان بود و شخصاً به آن‌ها رسیدگی می‌کرد؛ اظهار کرد: ما نیز به پیروی از مولای خود ملزم به رسیدگی از ایتام هستیم.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه بعضاً مدیران دچار روزمرگی می‌شوند و لازم از این وضعیت خارج شوند؛ عنوان کرد: دیدار با خانواده شهدا و سرکشی به یتیمان ازجمله اقداماتی است که سبب تازه شدن روح و روان آدمی می‌شود.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه به‌زودی بخشنامه‌ای از برنامه‌ها و الزامات اجرایی دستگاه‌های اجرایی استان در دهه مبارک فجر به دستگاه‌های دولتی ابلاغ می‌شود؛ افزود: به‌طور جد رعایت مفاد این بخشنامه را مدنظر خواهیم داشت و از طریق مکانیسم نظارتی این مهم را دنبال خواهیم کرد.
زمانی قمی در بخش دیگری از سخنانش با مقایسه قبل و بعد از ظهور انقلاب اسلامی و اشاره به این‌که قبل از انقلاب اسلامی دنیا به دو قطب امریکا و شوروی تقسیم‌شده بود؛ گفت: یکی از این دو قطب دین را نفی می‌کرد و دیگری معتقد بود که دین باید در خانه بماند و به‌جای آن ارزش‌های مدنظر ما در جامعه اجرا شود.
وی ادامه داد: در این هنگام انقلاب اسلامی بروز و ظهور کرد و این مسئله را طرح کرد که دین کارآمد است و می‌تواند جامعه را اداره کند، مردم حامی آن شدند و با رهبری شخصیتی تاریخی و بی‌نظیر در قرن حاضر به پیروزی رسید تا مدلی جدید از حکومت‌داری را ارائه کند.
استاندار با اشاره به اینکه وارد 40 سالگی انقلاب اسلامی‌شده‌ایم و 40 سالگی به معنای رسیدن به بلوغ است تأکید کرد: رفتار ما در دهه چهارم پیروزی انقلاب باید تداعی‌کننده بلوغ و کارآمدی نظام باشد ولازم است نشان دهیم که در همه عناصر به بلوغ رسیده‌ایم.
زمانی قمی عنوان کرد: جریان‌هایی که انقلاب اسلامی آن‌ها را کنار زد همواره در تلاش هستند تا ثابت کنند مدلی که انقلاب ایران بر پایه جریان اسلام ارائه کرد، مدلی کاملی نیست و کارآمدی لازم را ندارد، لذا ما مدیران و مسئولان باید در برابر این اقدامات هوشیارانه عمل کنیم.
وی تصریح کرد: بخشی از این اقدامات در قالب جریان آدم کشی و تکفیری بروز کرد و در نظر داشت که تا خشونت و اسلامی هراسی را ترویج دهد که خوشبختانه موفق نشد و شکست خورد.
استاندار یزد در پایان سخنانش بابیان اینکه لازم است همه تلاش کنیم تا کارآمدی نظام و جمهوری اسلامی را نشان دهیم؛ گفت: ظاهر جامعه، باطن مسئولین است و برای اینکه بتوانیم این انقلاب را به نسل سوم بشناسیم لازم است تا ابتدا رفتار خودمان را اصلاح کنیم و بعدازآن تلاش کنیم تا گسست بین نسلی را برطرف نماییم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com