کد خبر ۵۳۹۵۳ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۶

برگزاری محفل قرآنی در بیت امام راحل در دهه فجر/ اجرای برنامه 10 مسجد 10مجلس

گروه فعالیت‎های قرآنی: مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی مساجد استان قم از برگزاری محفل قرآنی ویژه فجر در بیت امام راحل در روز 18 بهمن ماه خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین روحانی امروز 10 بهمن ماه در جمع خبرنگاران گفت: کمیته مساجد ستاد دهه فجر متشکل از دستگاه‎هایی است که همه ساله در هر استان با هدف پررنگ کردن برنامه‎های مساجد وحمایت بیشتر از برنامه‎های مردمی فعالیت می کنند.
وی افزود: تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، تولیت مسجد مقدس جمکران، بسیج مساجد و محلات، شورای سیاستگذاری ائمه جماعات قم، سازمان صداوسیمای قم، اداره کل اوقاف و امورخیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ستاد اقامه نماز، ستاد امربه معروف ونهی از منکر، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در این کمیته حضور دارند.
مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی مساجد استان قم بیان کرد: در این کمیته پیشنهادات و برنامه های کمیته ها ارایه می شود و این امر باعث هم افزایی و تعامل می شود؛ در این زمینه دستگاه ها با هم هماهنگ عمل می کنند.
وی گفت: از مهمترین برنامه های مشترک می توان به طرح ده مسجد ده مجلس اشاره کرد که سخنرانان برجسته کشوری در این ایام به ارایه مباحث خود پیرامون انقلاب اسلامی می پردازند؛ بسته فرهنگی پیرامون این سخنرانی ها در مساجد اجرا می شود که شامل مسابقات و سخنرانی و تجلیل از خانواده شهدا، تجلیل از خادمان فرهنگی و مذهبی مساجد و... است.
حجت‎الاسلام والمسلمین روحانی اظهارکرد: برنامه دیگر، تجلیل از خانواده های شهدا است؛ از جمله شهید مدافع حرم و یا خانواده شهدایی که چند شهید تقدیم انقلاب کردند ویا خانواده شهدایی که تا کنون از آنها تجلیل نشده است.
وی عنوان کرد: برپایی ایستگاه های فرهنگی و نشاط در حاشیه راهپیمایی است؛ عمده برنامه ها مرتبط به دبیرخانه کانون های مساجد و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری است؛ در این ایستگاه ها سعی شده است که برنامه های پرشورو آموزنده ای برای مردم تعبیه شود.
مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی مساجد استان قم بیان کرد: جشنواره ورزشی آقایان و بانوان مسجدی در 13 رشته در دهه فجر برگزار می شود؛ حمایت از 39 مجلس در 39 مسجد در مناطق محروم، مسابقه کتابخوانی آیینه فضایل(چهل درس از زندگانی حضرت زهرا(س))، شرکت فعال در مسابقه بزرگ فجرآذین، همایش نقش بانوان انقلاب اسلامی در نهضت جهانی از جمله برنامه های دبیرخانه کانون های مساجد است.
وی گفت: امضای تفاهم نامه با بیش از 200 کانون فرهنگی در ایام الله دهه فجر، بازدید کانون های فرهنگی از 328 خانواده شهید، اهدای جوایز نمازیاوران استان، برگزاری جلسات پرسمان انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های این دبیرخانه است.
حجت‎الاسلام والمسلمین روحانی اظهارکرد: برگزاری محفل قرآنی در بیت امام راحل در روز چهارشنبه 18 بهمن و پس از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد ،همچنین اعزام مبلغان به مناطق مختلف با ابزار روز در مساجد استان و.. از دیگر برنامه های این ایام است.
وی عنوان کرد: امیدواریم مردم ما فعالیت‎های فرهنگی خود را با محوریت مساجد سامان بدهند و این حرکات از مساجد دنبال شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com