کد خبر ۵۳۹۷۸ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۹
استاندار قم:

تخریب دولت در مجالس دهه فجر آسیب زدن به پیکره نظام است/ایجاد اشتغال برای 1181 تن در قم

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: تخریب دولت در مجالس دهه فجر و در سایر زمان ها، تنها به نفع یا ضرر یک جریان سیاسی خاص نیست، بلکه در نهایت موجب آسیب دیدن پیکره نظام و نا امیدی مردم می شود و پیامدهای منفی بسیاری به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، سید مهدی صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در طلیعه 40 سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی وظیفه داریم با شناخت شرایط زمانی و مکانی به تکلیف خود عمل کنیم تا با کمترین هزینه بیشترین دستاوردهای را برای نظام به ارمغان آوریم.
وی بیان کرد: در این مسیر شناخت حوزه خودی و دشمن، یکی از ابتدایی ترین مراحلی است که باید به آن توجه کنیم تا دچار خطای عملی نشویم، انسجام ملی و وحدت مهمترین دفاعی است که می توانیم در برابر توطئه های دشمن از خود نشان دهیم.
وی ادامه داد: آنچه می تواند ما را در برابر توطئه دشمنان ثابت قدم نگاه دارد انسجام، وحدت و دقت در حفظ منافع عمومی و ترجیح آن بر منافع جناحی است؛ تهدید امروز تفرق و کج سلیقگی هایی است که از مسائل متعدد به نفع یک جریان بخواهیم سود ببریم و برای خود منفعت کسب کنیم.
صادقی گفت: منفعتی غیر از منافع ملی اشتباه است و هیچ کس از آن سودی نمی برد، وقتی در شرایطی هستیم که دشمنان شمشیر را برای ما از رو کشیده اند، نباید قطبی سازی شود، آنچه ترجیح است حفظ منافع ملی است، امیدواریم این درک صحیح را داشته باشیم که راه را از چاه بشناسیم و آب به آسیاب دشمن نریزیم و تلاش های ما همسو با منافع نظام باشد.
وی با تشکر از تلاش های اصحاب رسانه برای بیان رویدادهای های استان قم، افزود: از آنچه اصحاب رسانه استان عمل کردند رضایت داریم و از آن تشکر می کنیم و امیدواریم رسانه ها عامل اصلی همراهی مردم و مسئولان باشند.
وی با ابراز تشکر از همه مدیران و دستگاه های اطلاعاتی، نظامی و انتظامی که برای امنیت استان قم تلاش می کنند، اظهار کرد: هماهنگی این دستگاه ها بایکدیگر باعث شده سطح امنیت استان قم بسیار بالا باشد و بتواند شرایط حساس را به خوبی پشت سر بگذارد.
استاندار قم گفت: این هوشیاری ها باعث شده است، تهدیدهای امنیتی شهر قم به بهترین نحو ممکن خنثی شود و مردم بتوانند در آرامش کامل به زندگی خود ادامه دهند.
وی افزود: مدتی قبل عده ای از روی هیجان و ناآگاهی در استان حرکاتی را خلاف مصالح عمومی انجام دادند که این مساله در کوتاه ترین زمان و باکمترین هزینه خنثی شد؛ امیدواریم جوانان ما با شناخت توطئه های نظام استکبار، تحت تاثیر رسانه های دشمنان قرار نگیرند و برای خود و ما مشکلی ایجاد نکنند.
تجمع های صنفی مسالمت آمیز چندی پیش در کشور با تحریک دشمنان و سوء استفاده عوامل فریب خورده داخلی منجر به بروز ناآرامی در چند شهر شد که با هوشیاری ملت، مسئولان و نیروهای انتظامی و امنیتی، در کوتاه ترین زمان توطئه دشمنان اسلام شکست خورد.
وی همچنین از مشارکت خوب دستگاه های خدمت رسان و مردم قم در جریان کمک به مردم آسیب دیده زلزله غرب کشور تشکر کرد و ادامه داد: دستگاه های امدادی استان قم در کمترین زمان ممکن در منطقه حاضر شدند و در همان روزهای اول خدمات شایسته را به مردم آسیب دیده ارائه کردند.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه امسال، با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند. در جریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه به کلی تخریب شد و بیش از 560 تن از هموطنان جان باختند.

** استفاده بهینه از منابع آبی در اولویت همه دستگاه ها باشد
صادقی در ادامه به بحران کم آبی و خشکسالی در استان قم اشاره کرد و گفت: استان قم از نظر رتبه بارش در کشور در جایگاه نوزدهم قرار دارد و به نسبت مدت کوتاه مدت و بلند مدت این استان با کاهش 70 درصدی بارش ها مواجه است.
وی افزود: استفاده بهینه از منابع آبی باید در اولویت همه دستگاه های اجرایی به خصوص بخش کشاورزی و صنعت باشد و مردم نیز با صرفه جویی به تامین منابع آبی استان کمک کنند.

** زیرساخت های لازم برای حضور سرمایه گذاران تامین شود
وی همچنین نرخ بیکاری استان در سال جاری را 10.2 درصد دانست و بیان کرد: استان قم از نظر نرخ بیکاری در جایگاه دوازدهم کشور است و وضعیت آن از 19 استان کشور بهتر می باشد، اما با این وجود تلاش ها برای کاهش این میزان به سرعت ادامه دارد.
استاندار قم گفت: تامین زیرساخت های لازم برای حضور سرمایه گذاران بهترین راه برای ایجاد واحدهای تولیدی و رونق اشتغال در استان است و همه دستگاه های اجرایی وظیفه دارند در این راستا تمام توان خود را به کار گیرند.

** بهره برداری از 146 طرح در ایام دهه فجر در قم
صادقی در ادامه با اشاره به بهره برداری از 146 طرح در ایام دهه فجر در استان قم، افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 4920 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یکهزار و 181 تن به بهره برداری می رسد که با وجود تنگناهای مالی حرکت مثبتی در جهت رشد و شکوفایی استان قم به شمار می آید.

** تلاش برای اتمام طرح های نیمه تمام استان قم
معاون عمرانی استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به طرح هایی که در ایام دهه مبارک فجر در استان قم به بهره برداری می رسد، گفت: در این ایام 104 طرح در بخش عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر 1600 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 308 تن به بهره برداری می رسد.
محسن بهشتی افزود: در بخش کشاورزی 22 طرح با اعتبار 40 میلیارد ریال با ایجاد اشتغال برای 308 تن افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان 12 طرح با اعتبار 600 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 420 تن به بهره برداری خواهد رسید.
معاون عمرانی استاندار قم گفت: در بخش مسکن یک طرح بزرگ هفت هزار و 100 واحدی توسط بنیاد مسکن در بخش های روستایی استان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: در بخش صنعت سه واحد تولیدی با اعتبار 915 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 135 تن افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: در بخش فرهنگ و آموزش نیز چهار طرح با اعتبار 491 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 10 تن به بهره برداری می رسد.
بهشتی گفت: اصلاح شبکه آبرسانی به شهرها و روستاهای استان، ایجاد فاضلاب شهری در منطقه شهرک قدس، اصلاح راه های مواصلاتی استان، گاز رسانی و آب رسانی به شهرک دامشهر، ایجاد خانه های بهداشت در روستاهای استان، ایجاد مجتمع فرهنگی و هنری در منطقه پردیسان، ایجاد مجتمع های ورزشی و بهره برداری از بیمارستان شهدا در منطقه نیروگاه از جمله طرح هایی است که به مناسب دهه مبارک فجر در استان قم به بهره برداری می رسد.
بیمارستان شهدای نیروگاه 15 هزار متر مربع فضای درمانی دارد و در هفت طبقه در حال ساخت می باشد که دارای بخش های جراحی عمومی، داخلی، نوزادان، زنان و زایمان، اورژانس، درمانگاه و بخش های پاراکلینیکی مثل داروخانه و تصویربرداری است.
وی بیان کرد: در حوزه مدیریت شهری نیز 73 طرح در سطح شهر قم به منظور خدمت رسانی بهتر به شهروندان به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: با وجود همه مشکل های مالی تلاش می کنیم از محل اعتبارهای ملی و استانی، اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری به قم و همچنین مشارکت بنیاد برکت و خیران، تمام طرح های نیمه تمام استان قم را به اتمام برسانیم.

** آغاز برنامه های دهه فجر در قم با حضور در حرم حضرت معصومه(س)
همچنین در این جلسه مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم، گفت: برنامه های دهه مبارک فجر در استان قم از صبح روز پنجشنبه هفته جاری، دوازدهم بهمن ماه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز می شود.
سید رضا علیزاده طباطبایی افزود: روز جمعه سیزدهم بهمن ماه مدیران استان سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه در بخش های مختلف استان قم خواهند بود و روز شنبه استاندار سفری به بخش خلجستان خواهد داشت.
وی ادامه داد: روز یکشنبه هفته آینده طرح های نوسازی مدارس در استان قم به بهره برداری خواهد رسید و در عصر این روز نشست تشکل های استان با استاندار برگزار خواهد شد، همچنین در این روز معصومه ابتکار معاون رئیس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده به قم سفر می کند.
طباطبایی بیان کرد: روز دوشنبه طرح های کشاورزی و روز سه شنبه هفته آینده طرح های صنعتی استان قم به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: برای روز چهارشنبه هفته آینده ملاقات مردم با استاندار و سفر ایشان و مسئولان استان به یکی از بخش های استان پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: روز پنجشنبه طرح های اداره کل اوقاف و امور خیریه به بهره برداری خواهد رسید و عصر این روز مزار شهدای استان گلباران خواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قم گفت: روز جمعه هفته آینده معاونان استاندار در بخش های مختلف استان حضور خواهند یافت و در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه گزارشی از اقدام های دستگاه های اجرایی استان برای خدمت رسانی به مردم را ارائه خواهند کرد و در جریان روند اجرای طرح های پیش بینی شده در بخش های استان، قرار خواهند گرفت.
وی بیان کرد: روز شنبه 21 بهمن نیز استاندار در برنامه تلویزیونی از شبکه استانی نور با مردم قم صحبت خواهد کرد و در روز یکشنبه 22 بهمن ماه نیز مسئولان استان در کنار مردم در راهپیمایی پیروزی انقلاب شرکت می کنند.

** پاسخ استاندار به سوالات خبرنگاران
استاندار قم در پاسخ سوال خبرنگاری مبنی بر تغییر یا عدم تغییر وی از این پست، گفت: این کار در دست بنده نیست اما تا زمانی که در این سمت هستم لحظه ای از آنچه به نفع مردم است کوتاه نخواهم آمد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص برخی اقدام ها و سخنرانی ها علیه دولت، افزود: موافق تک صدایی نیستیم اما در زمانی که دشمنان به فکر لطمه وارد کردن به اصل نظام هستند نباید تصور کرد تخریب دولت باعث می شود جا برای عده ای دیگر باز شود، این کار یک رقابت سیاسی ناسالم است و تنها منجربه آسیب دیدن پیکره کلی نظام و ناامیدی مردم می شود.
صادقی در خصوص آخرین وضعیت قطار سریع السیر قم نیز بیان کرد: در این زمینه اختلافی میان مسئولان استان وجود ندارد و تنها در مباحث کارشناسی و فنی نظرات مختلف است که احتیاج به بررسی های بیشتر و تصمیم گیری مدیریتی دارد.
طرح احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان یکی از استثنایی ترین طرح های راه در استان قم است، که در زمان 40 دقیقه مسافران را از قم به ایستگاه راه آهن مرکزی تهران منتقل می کند.
این طرح از مصوبه های سفر کاروان دولت یازدهم به قم است و سال گذشته با اهتمام وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه آهن قم آغاز شد که پیمانکار آن قرارگاه خاتم الانبیا (ص) است.
وی در مورد احتمال تغییر مدیران استان نیز بیان کرد: این احتمال وجود دارد و مدیران استان بر اساس شایستگی و توانایی خدمت رسانی به مردم انتخاب خواهند شد.
وی پیرامون مونوریل هم گفت: این موضوع از ابتدا مبنای کارشناسی و نیاز سنجی نداشته است و برای هر کیلومتر آن 100 میلیارد تومان هزینه نیاز است، برای استفاده بهینه از این طرح قرار شد با رویکرد توسعه توریسم مذهبی در شهر قم مرحله نخست آن به میزان 4.7 کیلومتر به بهره برداری برسد که برای این کار به بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
بهشتی معاون استاندار نیز در این مورد گفت: تا کنون 210 میلیارد تومان برای مونوریل هزینه شده است.
اجرای طرح مونوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که در مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا مصلای قدس با فعالیت کارشناسان و مهندسان داخلی در حال احداث است.
استاندار قم در خصوص فرودگاه قم نیز افزود: این طرح از ابتدا بدون بررسی اهلیت سرمایه گذار به بخش خصوصی واگذار شد و اکنون با یک پرونده قضایی در جلوی مسئولان استان قرار دارد، برای رفع این مشکل ابتدا تلاش شد مشکل قضایی آن برطرف شود و سپس برای ساخت آن از سرمایه گذاران معتمد استفاده شود.
تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.
بهشتی معاون استاندار نیز در خصوص روند واگذاری مسکن مهر به متقاضیان گفت: دولت در استان قم 46 هزار واحد تعهد مسکن مهر داشت که از این تعداد 378 واحد باقی مانده است، همچنین برخی از تعاونی های مسکن مهر به دلیل ناتوانی در واگذاری مسکن با مشکل قضایی رو به رو شده اند.
وی در خصوص اجرای طرح های ترافیکی در سطح شهر قم نیز گفت: این طرح ها با هدف کاهش سوانح و حوادث رانندگی صورت می گیرد و در برخی مواقع ممکن است منجربه دور شدن مسیر سفر شهروندان گردد.
استاندار قم همچنین در خصوص کاهش اعتبارات استانی در سال آینده گفت: باید از این محدودیت برای جذب سرمایه گذار بیشتر در استان استفاده کنیم تا طرح های عمرانی در مسیر اجرا با مشکل مواجه نشود.
صادقی پیرامون سوال خبرنگاری مبنی بر دلایل لغو راهپیمایی روز 13 دی ماه و ارسال پیامک از سوی برخی مراجع به مردم گفت: زمانی که موضوع راهپیمایی پیش آمد، به دلایل سیاسی شورای امنیت کشور تصمیم گرفت این راهپیمایی به صورت خودجوش انجام شود و فراخوانی در این زمینه داده نشود، و در این رابطه بحث لغو راهپیمایی مطرح نبود بلکه موضوع جابه جایی آن به زمان دیگری بود.
وی بیان کرد: صبح روز راهپیمایی شورای تامین در استان تشکیل شد و همه ذی نفعان در آن حضور داشتند و بحث مفصلی صورت گرفت و همه ما تلاش کردیم این راهپیمایی خودجوش انجام شود که در نهایت هم انجام شد.
وی ادامه داد: در این فضای خودجوش بخش کوچکی هم روش همیشگی که تخریب دولت است را دنبال کردند، برغم همه تاکیدات این اتفاق رخ داد، بحث مربوط به جعل نامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مواردی از این دست هم کذب بود و پایه و اساس نداشت، در این بین هم یک صحبتی را عزیزی انجام داد که ایشان بیان خود را تصحیح کردند که از ایشان تشکر می کنیم.
استاندار قم گفت: این مساله سوء تفاهم بود و قصد و منظوری در پیش نبوده است، با رفاقت هایی که در حوزه سیاسی، قضایی، امنیتی و اجرایی استان است همه چیز روشن شد و الان کسی در این رابطه مساله ای ندارد.
صادقی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون آمار بالای طلاق در استان قم گفت: بخش زیادی از این مساله ناشی از مهاجر پذیر بودن استان است و در سال جاری آمار طلاق استان سه درصد کاهش را نشان می دهد، البته برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره ای در حجم وسیع تر در حوزه خانواده از جمله اقدام هایی است که باید توسط دستگاه های متولی انجام شود.
وی در خصوص روند انتقال انرژی خورشیدی به شبکه توزیع برق استان نیز، بیان کرد: به دنبال ایجاد شهرک های تخصصی انرژی خورشیدی و سپس انتقال مناسب برق تولید شده به شبکه توزیع استان هستیم، البته این کار پیچیدگی های خاص خود را دارد اما به دلیل موقعیت جغرافیایی استان قم و تعداد بالای روزهای آفتابی در آن این کار با جدیت دنبال می شود.
استان قم در طول سال بیش از 300 روز آفتابی دارد.
استاندار قم در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برگزاری برخی از جلسه ها در ایام دهه فجر در قم که به تخریب دولت می انجامد نیز گفت: همچنان که رئیس جمهوری بیان کردند دولت جمهوری اسلامی به آزادی های مدنی احترام می گذارد و موافق تک صدایی نیست اما باید بزرگان جریان های مختلف مراقب باشند که رقابت های سیاسی ناسالم و تخریب دولت، به کل نظام آسیب می زند و مشکل هایی را ایجاد می کند.
وی بیان کرد: به عنوان رئیس شورای امنیت استان وظیفه دارم در موضوع تامین امنیت با کسی شوخی نداشته باشم و از برهم زنندگان امنیت مردم چشم پوشی نکنم، اگر بنده و شورای تامین استان، احساس کنیم حرکتی منجر به لطمه دیدن امنیت قم می شود، با آن برخورد می کنیم.
وی در خصوص وضعیت اقتصاد استان قم نیز گفت: بخش گردشگری و خدمات 55 درصد اقتصاد استان را شامل می شود، بنابراین نیاز است زیرساخت های لازم در این بخش روز به روز تقویت شود.
صادقی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آمادگی استان قم در مواجهه با حوادث طبیعی گفت: انسجام و وحدت رویه در میان مدیران دستگاه های امدادی و خدمت رسان استان قم بسیار مطلوب است و در حوادث اخیر هم این مساله به خوبی مشخص شد.
وی بیان کرد: حتی پس از بارش برف در روزهای اخیر و بسته شدن بسیاری از مسیرهای کشور، راه های استان قم با کمترین مشکل مواجه شد و همه امکانات حتی سوخت مورد نیاز مسافران در راه مانده، توسط دستگاه های خدمت رسان قم به دست آنان رسید.
7405/ 1175 گزارش: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com