کد خبر ۵۴۱۰۸ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دشمن در فضای مجازی در پی تطهیر چهره رژیم پهلوی است/ پیامدهای انقلاب اسلامی را برای نسل جدید تبیین کنیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: متاسفانه امروزه می بینیم که دشمن در فضاهای مجازی واقعیت آن دوران را به گونه ای دیگر نشان و جلوه می دهد و در پی تطهیر چهره منحوس ترین افراد رژیم پهلوی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا، در خصوص تطهیر چهره پهلوی ها در افکار عمومی، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که معمولا بعد از هر انقلاب یا جریانی وجود دارد این است که نسلی که آن جریان را به وجود آورده اند، جای خود را به نسل بعدی می دهند.

وی افزود: نسل بعدی هم چون در جریان ماجرا نیست، طبیعتا افکارش تابع فضای حاکم و موجود در جامعه می باشد که متاسفانه این پدیده در مورد انقلاب اسلامی ما هم رخ داده است.

پیامدهای انقلاب اسلامی را برای نسل جدید تبیین کنیم

علیدوست ادامه داد: لذا نسلی که از انقلاب چیزی به یاد ندارد یا اصلا در آن دوران متولد نشده بود، بیشتر از کسانی که در آن دوران زیسته و از کل ماجرا باخبر اند، در معرض خطر می باشد. به همین خاطر باید پیامدهای انقلاب اسلامی ایران را برای نسل جدید تبیین کنیم تا دچار اشتباه نشوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان داشت: اصل پدیده انقلاب اسلامی ایران پدیده ای مبارک است که وقتی ظهور و بروز کرد، دنیای ما به دو قطب کاپیتولاسیون غرب و سوسیالیسم شرق تقسیم شده بود.

وی تصریح کرد: حتی انقلابیون و مبارزان نیز اگر می خواستند در دنیا تنفسی داشته باشند یا می بایست سیطره غرب و یا سیطره شرق را می پذیرفتند؛ و عملا انقلاب و نهضت ها از واقعیت هایی که دنبال آن بودند تهی می شد.

علیدوست عنوان داشت: به هر حال، انقلاب اسلامی در یک همچین فضایی رخ داد. بنابراین آنچه رخ داده پدیده بزرگی بوده و باید از این پدیده دفاع منطقی داشته باشیم.

دشمن در فضای مجازی در پی تطهیر چهره رژیم پهلوی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اضافه کرد: فضایی که در آن دوران حاکم بود، نشان می دهد که رژیمی که حاکم بر ایران بود، یک رژیم در مجموع وابسته بود و نمی توانست یا نمی خواست آزادانه برای اداره مملکت خود تصمیم بگیرد.

وی یادآور شد: اما متاسفانه امروزه می بینیم که دشمن در فضاهای مجازی واقعیت آن دوران را به گونه ای دیگر نشان و جلوه می دهد و در پی تطهیر چهره منحوس ترین افراد رژیم پهلوی است.

علیدوست در پایان خاطرنشان کرد: لذا نسل گذشته ما موظفند که نسل جدید را با واقعیت های گذشته آشنا کنند؛ که در غیر اینصورت با این روندی که دشمنان در فضای مجازی پیش گرفته اند، ذهن جوانان ما را به سمت اهداف شوم خود رهنمون می کنند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com