کد خبر ۵۴۲۴۵ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۲

اعضای بدن یک جوان 18 ساله در قم اهدا شد

قم- ایرنا- کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن جوان 18 ساله که در شهر قم بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی روز شنبه در گفت و گویی افزود: این جوان اهل کرج است که در حال تردد از مسیر قم تصادف نمود و به دلیل شدت جراحات دچار مرگ مغزی شد.
وی اضافه کرد: پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشک معالج وی و تایید مرگ مغزی توسط تیم تایید کننده دانشگاه علوم پزشکی قم، خانواده این جوان رضایت خود را برای اهدای اعضای فرزندشان به بیماران نیازمند اعلام نمودند.
وی ادامه داد: ارگان های وی به بیماران نیازمند در لیست پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیوند شد.
وی با بیان این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده ها با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی، این بیماران فوت می کنند و به مرحله پیوند اعضا نمی رسند.
صمدی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون این بیمار شانزدهمین مورد اهدای عضو از استان قم بود که برای انجام عمل پیوند به بیمارستان شریعتی تهران منتقل شد.
صمدی ادامه داد: امسال در نخستین مورد اهدای عضو، اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی که جوانی 25 ساله بود و بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به نیازمندان اهدا شد.
سال گذشته با تلاش واحد شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم اعضای بدن 20 بیمار مرگ مغزی شده در قم به نیازمندان اهدا شد.
سال 94 و 93 به ترتیب اعضای بدن 16 و 9 بیمار مرگ مغزی از استان قم به نیازمندان اهدا شد؛ در حال حاضر حدود 50 هزار تن در سطح کشور در لیست انتظار برای دریافت عضو هستند.
افرادی که می خواهند جزو اهدا کنندگان عضو باشند می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.muq.ac.ir در بخش «ثبت نام از متقاضیان اهدای عضو پس از مرگ» ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com