کد خبر ۵۴۳۶۲ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۱

قم|13 پروژه گردشگری قم افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم از افتتاح 13 پروژه بخش گردشگری به مناسبت دهه مبارک فجر در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، عیسی رضایی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به تعداد درخواست‌های ثبت‌شده بخش گردشگری استان در سامانه بهین یاب اظهار داشت: تاکنون 31 مورد درخواست تسهیلات طرح رونق تولید با اعتبار 59 میلیارد تومان در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این درخواست‌ها به اشتغال‌زایی استان کمک می‌کند، افزود: تکمیل این پروژه‌ها برای قریب به هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با انتقاد از برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات به پروژه‌های گردشگری گفت: این بانک‌ها اعلام کرده‌اند که به پروژه‌های گردشگری، تسهیلات سرمایه ثابت پرداخت نمی‌کنند.

رضایی با اشاره به میزان یارانه اختصاص‌یافته به بخش گردشگری ابراز کرد: مبلغ 3 میلیارد تومان برای این منظور به اداره کل میراث فرهنگی استان تعلق یافته که این رقم برای کاهش سود تسهیلات بانکی در بخش گردشگری استان مورداستفاده قرار گرفته است.

وی به افتتاح پروژه‌های بخش گردشگری در استان قم همزمان با دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: به این مناسبت، 13 پروژه با سرمایه‌گذاری 52 میلیارد تومانی در روز 21 بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با متفاوت خواندن هزینه‌های ایجاد شغل در بخش گردشگری مطرح کرد: در پروژه‌ها و طرح‌های مختلف این هزینه تفاوت دارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com