کد خبر ۵۴۸۵۷ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۰
جلیلی در قم:

ایستادگی ملت ایران باعث نگرانی مستکبران شده است

قم - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام علت ترس و نگرانی استکبار از ایران را ظهور انقلاب و ایستادگی در برابر آنها دانست و گفت: این ایستادگی ملت ایران الگوی دیگر کشورها شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، سعید جلیلی قبل از ظهر یکشنبه در سخنرانی پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) ۵۴ سال پیش بذر انقلاب را در قم کاشت، گفت: با همراهی خداوند و مردم این بذر در ۳۹ سال پیش به ثمر نشست و جوانه انقلاب در جهان ظهور کرد.

وی با اشاره به اینکه جوانه همان موسی انقلاب است که فرعونیان زمان می‌خواستند به دنیا نیاید، ادامه داد: انقلاب ما حرکتی بود از جنس حرکت پیامبر و ادامه دهنده حرکت اولیا و انبیا است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه شیطان‌ها می‌خواستند داشته‌ها و دست آوردهای یک ملت از مسیر حق منحرف شود، اظهار داشت: امام راحل به همین دلیل آمریکا را شیطان بزرگ نامید زیرا این کشور می‌خواهد مسیر پیشرفت را به سمت شرارت ببرد.

وی همچنین با اشاره به تقابل آمریکا با کشور ایران و استفاده از هر گونه راه و روش برای رسیدن به هدف خود، ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا تلاش کرد مناسبات دنیا را به سمتی ببرد که هر چه آنها می‌گویند در جهان حاکم باشد و امروز هم به صراحت شاهدیم که بیان می‌کنند تراکنش بانکی در یک کشور باید با نظر آنها باشد.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: در سند راهبردی کشور آمریکا که آن را منتشر کرده‌اند آمده است که رهبری آمریکا بر جهان همیشگی است و این کشور برای حداقل یکصد سال آینده باید رهبری جهان را داشته و قدرتی بدون رقیب در جهان باشد که این همان منطق قدیمی استکبار است و حتی انگلیس و فرانسه هم در سندهای راهبردی کشورشان به دنبال قدرت طلبی در جهان هستند و آنوقت می‌گویند چرا ایران در برخی از کشورها محبوب است.

وی علت ترس و نگرانی استکبار از ایران را ظهور انقلاب و ایستادگی در برابر آنها عنوان و بیان داشت: استکبار توانست دیگر کشورها را با زور تهدید و حمله نظامی و تحریم مغلوب کند اما درباره ایران با ملتی مواجه است که ایستادگی می‌کند و این موجب نگرانی آنهاست.

جلیلی تأکید کرد: آنها می‌دانند که ایستادگی ایران در برابر آنها باعث الگو شدن برای دیگرکشورها می‌شود و همانگونه که شاهدیم همین الگوپذیری موجب پیروزی حزب الله لبنان در جنگ با اسرائیل شد و همین الهام گرفتن از انقلاب ایران باعث می‌شود تا هواپیمایی اسرائیل توسط سوریه ساقط شود.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا هر چه داشت از جنگ، ترور و تحریم به کار برد اما نتوانست در برابر انقلاب به پیروزی برسد، ابراز داشت: امروز انقلاب اسلامی ایران پس از چهل سال همانند درختی تنومند ایستاده و به ثمر رسیده است.

این خبر تکمیل می‌شود....

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com