کد خبر ۵۵۱۶۸ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۸
معاون استاندار قم:

94 درصد زائران به صورت خانوادگی به قم سفر می‌کنند/ رضایت زائران از برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم گفت: 94 درصد از زائرین در ایام نوروز به صورت خانوادگی به شهر قم آمدند و 35 درصد زائران، زائر اولی بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، یونس عالی‌پور ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم با اشاره به آمار زائران قم اظهار کرد: در نوروز امسال 93 درصد از زائران با وسیله نقلیه شخصی به استان قم آمدند و 64 درصد از کسانی که به قم آمده بودند، قبلاً به این شهر سفر داشتند.

وی ادامه داد: 41 درصد از زائرین ایام نوروز امسال کمتر از 100 هزار تومان در شهر قم خرید داشتند و فقط خرید هفت درصد از زائرین بالای 200 هزار تومان بود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: 34 درصد از زائرین در ایام نوروز  اعلام کردند که حتماً دوباره به شهر قم می‌آیند، هفت درصد هم اعلام کردند که دیگر به این شهر نمی‌آیند، آن‌ها مهم‌ترین دلیلشان برای عدم سفر به شهر قم را ترافیک این شهر اعلام کردند.

عالی پور با اشاره به ترکیب زائرین در شهر قم اظهار کرد: بیشترین زائرین از استان تهران و کمترین زائرین از استان خوزستان هستند، 94 درصد از زائرین در ایام نوروز به صورت خانوادگی به شهر قم آمدند، 35 درصد زائرین شهر قم، زائر اولی بودند و 86 درصد از زائرین بیش از یک روز در این شهر اقامت داشتند.

وی ادامه داد: 39 درصد از زائرین در ایام نوروز با توجه به اطلاعات قبلی به شهر قم آمدند و سفر 14 درصد از زائرین به شهر قم هم از طریق نقشه بود. 44 درصد از زائرین از برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران استفاده کردند.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم افزود: برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران همیشه مورد استقبال زائرین بوده است و آن‌ها از این برنامه‌ها راضی هستند.

عالی‌پور توجه به آسیب‌شناسی در خصوص ارائه خدمات به زائرین در استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: نباید دستگاه‌های خدمت رسان اشکالات گذشته خودشان را تکرار کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از این به بعد هر هفته یک جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر برگزار می‌شود، کمیته‌های این ستاد هم باید به صورت مستمر جلسات خود را برگزار کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com