کد خبر ۵۵۱۹۲ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۸
جهانگیر در قم مطرح کرد:

توجه ویژه به خانواده زندانيان/زندان ها در کشور بيشتر به آموزشگاه تبديل شده است

رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت:توجه ویژه به خانواده زندانيان برای جلوگیری از آسيب های اجتماعی از کارويژه های این سازمان است.

توجه ویژه به خانواده زندانيان/زندان ها در کشور بيشتر به آموزشگاه تبديل شده استبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛جهانگير،رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در مراسم افتتاح طرح عمرانی و خدماتی زندان مرکزی قم، رعايت حقوق انسانی زندانيان را در زندان های کشور مورد توجه قرار داد و گفت: از اين جهت زندان های کشور کم نظير و شايد بی نظير باشد .

وی افزود: تلاش می کنيم در زندان های کشور سلامت زندانيان تامين شود فارغ از اينکه چه جرمی مرتکب شده اند ضمن آنکه پس از بازگشت به جامعه فردی مفيد به حال جامعه باشند.

جهانگير با اشاره به اينکه زندان ها در کشور بيشتر به آموزشگاه تبديل شده است گفت: در اين ميان به نوجوانان و زنان توجه ويژه تری می شود هر چند اين روند هنوز مطلوب ما نيست.

رئيس سازمان زندان ها توجه به محکومين مالی را نيز خاطر نشان کرد و افزود به اين منظور تلاش کرده ايم محکومين مالی از طرق مختلف از زندان آزاد شوند.

جهانگير گفت سازمان زندان ها در کنار ستاد ديه فعاليت های خود را براي آزادي محکومين مالی آغاز کرده به گونه ای که در چند روز گذشته يک هزار نفر از آنها آزاد شده اند.

وی گفت رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور تعيين تکليف افراد بلا تکليف را از ديگر کارويژه های سازمان زندان ها دانست و گفت: با رصد دائمی زندان ها آمار متهمان و افراد بلا تکليف در زندان ها کاهش يافته است به ويژه در قم اين تعداد کمتر از آمار کشوري است.

وی توجه به خانواده زندانيان را نيز از ديگر کار ويژه های سازمان زندان ها دانست و گفت: اين امر به علت تاکيدهای رهبری برای جلوگيری از آسيب های اجتماعی از کارويژه های سازمان است.

یادآور می شود امروز پنج طرح عمرانی و خدماتی با حضور رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور در زندان مرکزی قم افتتاح شد.

اين طرح ها که شامل مجموعه اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی، اندرزگاه مسئولان، يگان حفاظت زندان های قم،کانون اصلاح و تربيت و مجموعه آشپزخانه صنعتی زندان مرکزی است که با هزينه 21ميليارد تومان در 36هزار مترمربع احداث يا بازسازی شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com