کد خبر ۵۵۴۹۱ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۴

آغاز ثبت نام شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه از دوازدهم اسفندماه امسال

قم- ایرنا - معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با اشاره به برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه برادران در سال تحصیلی 98-97 در روز هفتم اردیبهشت ماه سال آینده گفت: ‌داوطلبان برای شرکت در این آزمون می توانند طی روزهای دوازده اسفندماه 96 تا پانزدهم فروردین ماه 97 برای ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مهدی رستم نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این آزمون علاوه بر قم در30 استان و 49 حوزه امتحانی برگزار و نتایج آن در روز نوزدهم خردادماه سال آینده اعلام می شود و پذیرفته شدگان در آزمون کتبی باید مراحل دیگر پذیرش را نیز بگذرانند.
وی با بیان این که آزمون پذیرش حوزه ها شامل 2 نوع رسمی یا بلندمدت و سفیران هدایت است، افزود: در آزمون رسمی تمامی دارندگان مدرک پایه هشتم تحصیلی و در آزمون سفیران هدایت افراد دارای مدرک دیپلم و بالاتر از آن امکان شرکت دارند.
وی ادامه داد: در دوره سفیران هدایت آموزش ها بر روی تربیت مبلغ متمرکز شده است و دوره بلند مدت نیز آموزش های مختلف و مرتبط با حوزه تا رسیدن به درجه اجتهاد را در بر می گیرد.
وی با اشاره به این که برای هر یک از آزمون ها شرایط سنی خاصی مدنظر قرار گرفته شده است، افزود: تمامی علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور به نشانی www.howzeh-qom.ir و یا به صورت حضوری به مدارس علمیه مراجعه کنند.
رستم نژاد با اشاره به بیش از 600 مدرسه علمیه در کشور، تعداد طلبه در حال تحصیل که دارای کارنامه فعال هستند را بین40 تا 45 هزار تن ذکر کرد و افزود: در سال تحصیلی جاری در بیش از470 مدرسه علمیه از طلاب پذیرش به عمل آمد.
معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان این که در آزمون سال 96 حدود 22 هزار تن شرکت کردند و 7 هزار تن از آنها پذیرش شدند، گفت: پیش بینی ما این است برای آزمون سال 97 نیز تقریبا همین تعداد شرکت کنند و یک سوم آنها موفق به ورود به حوزه های علمیه شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود حداکثر سن شرکت در آزمون ورودی حوزه را 18 سال عنوان کرد و افزود: افرادی که از شرایط سنی لازم برای شرکت در آزمون برخوردار نیستند، می توانند تا سه سطح حوزه را به صورت غیر حضوری فرابگیرند و برای کسب مدرک در آزمون مربوطه شرکت نمایند.
7403 / 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com