کد خبر ۵۷۱۲۹ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۸
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

بهار فرصتی برای درس گرفتن از طبیعت وصفابخشی روح است/ سال جدید را با برنامه ریزی برای خدمت به اسلام و انسان ها آغاز کنیم

حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت:در فصل بهار در طبیعت جنب و جوش و نشاط ویژه ای به وجود می آید؛ بسیار خوب است که ماهم آغاز سالمان را با برنامه ای حاکی از نشاط و فعالیت برای خدمت بیشتر به انسان ها، اسلام، انقلاب و خانواده و دوستان آغاز کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی در گفت و گو با  راه آرمان در آستانه ایام سال نو و همزمانی آن با ماه رجب گفت: آنچه که در فرهنگ دینی ما اهمیت دارد، این است که ارزش های انسانی واسلامی را پاس بداریم و در چهارچوب این ارزش ها حرکت کنیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: طبق فرموده قرآن کریم همه عالم نشانه خداست و باید همواره متوجه ارزش هایی که در پیشگاه خداوند پسندیده است، باشیم و لذا ایام نوروز می تواند برای ما درس آموز باشد.

 

وی بیان کرد: اولین ویژگی بهار این است که ایام شکوفایی و جوانه زدن گیاهان و درختان و سرسبزی است که این درسی برای ماست تا در این ایام سرسبزی و طراوت را به زندگی خود و دیگران بیاوریم؛ در کشورما در ایام آخر سال معمولا اقداماتی برای کمک به محرومین انجام می شود تا آنها هم زندگی با نشاطی داشته باشند.

 

حجت الاسلام رجبی با تاکید بر اینکه این سنت خوب نباید به این چند روز محدود شود، عنوان کرد: از سوی دیگر باید رفتارمان در زندگی اجتماعی و خانوادگی به گونه ای باشد که برای خود و دیگران نشاط آور و طراوت آفرین باشد؛ می توانیم گفتار و شئون وجودمان را به گونه ای تغییر دهیم که جامعه ای یکپارچه و باطراوت داشته باشیم آنگونه که طبیعت می شود.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به زیبایی و آراستگی به عنوان ویژگی دیگر نوروز و بهار اظهار داشت : این ویژگی بهار هم درسی برای ماست تا در کنار آراستگی ظاهری در چهارچوب فرهنگ اسلامی، از نظر روحی نیز خود را به صفات نیک وخصوصیات برجسته انسانی آراسته کنیم و همانگونه که طبیعت صفا و زیبایی می یابد، انسانیت ما در این ایام صفا پیدا کند.

 

وی تاکید کرد: در فصل بهار در طبیعت جنب و جوش و نشاط ویژه ای به وجود می آید؛ بسیار خوب است که ماهم آغاز سالمان را با برنامه ای حاکی از نشاط و فعالیت برای خدمت بیشتر به انسان ها، اسلام، انقلاب و خانواده و دوستان آغاز کنیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به همزمانی ایام ماه رجب با نوروز تصریح کرد: در این ماه باید مراقبت بیشتری بر ارزش های اسلامی داشته باشیم و اوج ولایتمداری و اطاعت از ولایت را تقویت کنیم؛ همچنین ایام اعتکاف ماه رجب را در پیش داریم که زمان ارتباط با خدا و فرصت خوبی برای صفابخشی به دل ها و روح هاست و سالی که با چنین حرکت معنوی آغاز شود، پرمعنا خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی ابراز کرد: همواره باید نسبت به کسانی که برای ما خدمتی انجام داده اند، قدردان باشیم که ائمه اطهار کسانی هستند که بیشترین خدمت را به جامعه بشری داشته و الگوی همه کمالات و ارزش های اسلامی بوده اند به گونه ای که جان و هستی خود را برای هدایت انسان ها به کار گرفته اند لذا باید قدردان آنها باشیم.

 

این استاد حوزه علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: شهادت امام هادی (ع) نیز در ایام نوروز است که توجه به این روز و احترام به مقام این امام بزرگوار بر همه ما لازم است؛ این احترام نهادن موجب می شود سالی پربرکت داشته باشیم کمااینکه شادمان بودن و شاد کردن دیگران در ایام میلاد حضرت امیرالمؤمنین (ع) درچهارچوب ارزش های اسلامی سبب می شود سالی پربرکت و موفقیت برای ما رقم بخورد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com