کد خبر ۵۷۱۵۹ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۷
سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خبر داد:

حضور 174 مبلغ در طرح آرامش بهاری خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی- سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: امسال، 174 مبلغ در طرح آرامش بهاری اوقاف خراسان‌جنوبی حضور دارند که از این تعداد 112 مبلغ اعزامی از قم و 62 مبلغ بومی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور، امروز 29 اسفند، در ديدار مبلغين اعزامي طرح آرامش بهاري اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان‌جنوبي با نماينده ولي فقيه در استان، اظهار کرد: در سازمان اوقاف معاونتی به نام تبلیغ وجود دارد که در تمام مراسمات دینی و مذهبی از طریق این معاونت اعزام مبلغ انجام می‌شود.
وی به اجرای طرح آرامش بهاری در سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: طرح آرامش بهاری از طرح‌های سراسری اوقاف است که هر ساله از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در نوروز امسال در 96 بقعه استان آماده پذیرایی از زائران هستیم که براساس پتانسیلی که در بقاع متبرکه استان وجود دارد طرح آرامش بهاری در 60 بقعه استان اجرا می‌شود.
بخشی‌پور بیان کرد: طبق سطح بندی‌های انجام شده دو بقعه ویژه در استان داریم که با توجه به پتانسیل‌های موجود در این بقاع چهار مبلغ بومی و شش مبلغ اعزامی از قم در این بقاع متبرکه مستقر می‌شوند.
وی با بیان اینکه در بقاع سطح یک سه مبلغ بومی و دو مبلغ اعزامی، در بقاع سطح2 دو مبلغ بومی و اعزامی و در بقاع سطح3 مبلغان بومی مستقر می‌شوند، ادامه داد: در سنوات گذشته روحانیون اعزامی در طول طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه مستقر می‌شدند که امسال جهت رفاه روحانیون و بهره‌مندی مردم از برنامه‌های نو و جدید روحانیون اعزامی طی دو مرحله به استان وارد می‌شوند.
وی تصریح کرد: در بقاع متبرکه که مبلغان مستقر هستند خیمه‌های معرفت با موضوعات مشاوره وقف، خانواده و قرآن‌خوانی برپا می‌شود.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از خرید 81 هزار و 600 هدیه فرهنگی خبر داد و خاطرنشان کرد: این هدایا در اختیار قرآن‌آموزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com