کد خبر ۵۷۳۱۱ انتشار : ۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹

قم|نصب روزانه بیش از 3000 چادر در بوستان‌های سطح شهر قم

معاون شهردار قم گفت: در روزهای نخست سال جدید روزانه بیش از 3 هزار تخته چادر در سطح استراحتگاه‌ها و بوستان‌های سطح شهر نصب‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید امیر سامع در جلسه ستاد تسهیلات استان قم با اشاره به آمادگی‌های شهرداری قم برای اسکان مسافران، اظهار داشت: شهرداری قم از ماه‌های گذشته زیرساخت‌های لازم برای اسکان اضطراری مسافران را به وجود آورده است.

وی با تأکید بر تشکیل کمیته‌های مختلف برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی، افزود: 10 کمیته اجرایی درزمینهٔ ارائه خدمات نوروزی به مسافران ورودی به شهر قم تشکیل‌شده که تهیه و ایجاد زیرساخت‌های لازم از محورهای اصلی این کمیته‌ها است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اسکان مسافرین در برخی پارکینگ‌ها با توجه به حجم بالای جمعیت گفت: باید به دنبال ساماندهی اسکان زائران باشیم و در این زمینه نظارت بر قیمت مکان‌های اقامتی ضروری است.

سامع با بیان اینکه در ایام نوروز تمام امکانات شهر برای پذیرایی از زائرین و شهروندان آماده‌شده عنوان کرد: در قالب ستاد تسهیلات نوروزی، شهرداری قم 10 کمیته فعال‌شده‌اند تا درزمینهٔ مختلفی ازجمله نظافت شهری، ایمنی، انتظامی بخشی و اسکان خدمات مطلوبی را بتوانیم به زائرین و شهروندان ارائه کنیم.

وی با اشاره به افزایش مسافران ورودی به شهر، نیاز به اسکان شهری را مورد توجه قرار داد و افزود: امسال با توجه به برنامه محدودسازی فضاهای اسکان موقتی زائرین، بوستان‌هایی ازجمله مهدی، امام رضا(ع)، نیایش، علوی، فدک و غدیر را برای اسکان در اختیار زائرین قرار دادیم که استقبال خوبی برای برپایی چادر در آن‌ها صورت گرفت

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه در روزهای نخست سال جدید روزانه بیش از 3 هزار تخته چادر در این استراحتگاه‌ها نصب‌شده است خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که زائرین بیشتر از فضاهای اقامتی شهر استفاده کنند و در این زمینه نظارت بر قیمت مکان‌های اقامتی و فضاهای مسقف می‌تواند به اسکان مسافرین کمک کند.

سامع  با بیان اینکه در پارکینگ‌های مسجد جمکران به دلیل حجم زیاد جمعیت شاهد برپایی چادر در کنار خودروها بودیم تصریح کرد: به‌طورکلی اسکان در پارکینگ‌ها باید در شهر قم ساماندهی شود که مسجد مقدس جمکران نیز یکی از این کمپینگ های مهم و پرتجمع شهری است.

وی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در بوستان‌های اسکان مسافر خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جماعت یکی از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی در مسئله اسکان زائر در بوستان‌های سطح شهر بوده که خوشبختانه از امسال زیرساخت‌های لازم در این زمینه ایجادشده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com