کد خبر ۵۷۳۴۶ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸

علت 50 درصد تصادف ها طی نوروز امسال در قم خواب آلودگی است

سرپرست پلیس راه استان قم گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا پایان روز چهارم فروردین ماه، خستگی و خواب آلودگی علت 50 درصد حوادث رانندگی در سطح محورهای مواصلاتی استان بوده و توجه نکردن به جلو دومین عامل تصادف ها گزارش شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سرهنگ مختار پناهی در این خصوص گفت: با توجه به پایان دور نخست سفرها و بازگشت مسافران از شهروندان و مسافران تقاضا داریم با رعایت مسائل ایمنی و استراحت کافی قبل از رانندگی، از وقوع حوادث تلخ جلوگیری نمایند.

وی به رانندگان توصیه نمود: از عجله و شتاب بی مورد خودداری نمایند و زمانی که احساس خستگی نمودند حتما خودرو را در محل امن پارک و استراحت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به پرحجم بودن همه محورهای مواصلاتی استان قم، رانندگان فاصله طولی را با سایر خودروها حفظ کنند.

پناهی با بیان این که بیشترین تصادف ها طی این مدت در آزادراه قم - تهران رخ داده است، گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون پنج تن در محورهای مواصلاتی قم بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند و حوادث منجر به فوت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ترافیک در محدوده عوارضی قم - تهران تا تقاطع 72 تن سنگین و پرحجم است و ترافیک در سه آزادراه قم - تهران، سلفچگان - قم، قم- کاشان و کمربندی امام علی(ع) نیز نیمه سنگین و روان می باشد.

وی با بیان این که ترافیک در سایر محورها عادی و روان است، ادامه داد: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

به گفته سرپرست پلیس راه قم، بیشترین حجم تردد در آزادراه های قم- تهران، سلفچگان- قم و قم- کاشان ثبت شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com