کد خبر ۵۷۵۴۹ انتشار : ۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۵
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

احیای حقابه های قم ضروری است

امیرآبادی گفت:احیای حقابه‌های قم فقط برای حفظ محیط زیست قم ضروری نیست بلکه برای حفظ سلامت محیط زیست سایر استان‌های کشور نیز ضروری است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛احمد امیرآبادی فراهانی ،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ،با اشاره به ضرورت تلاش مسئولان استانی در راستای احیای حقابه‌های قم گفت: هیچ‌ کدام از ارگان‌های مسئول یعنی وزارت نیرو و محیط زیست که مسئول بحث تخصیص حقابه‌های قم هستند تا کنون اقدام مناسبی در این راستا نداشته‌اند.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده مردم قم چندین بار در دوره مسئولیت قبلی سازمان محیط زیست با خانم ابتکار درباره تخصیص حقابه‌های قم گفت‌وگو داشتم، ولی متأسفانه ایشان اقدامات لازم را در این زمینه انجام نداد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه توسعه آلودگی هوای قم را مشکلی جدی برای تمام استان‌های کشور دانست و عنوان کرد: اگر مشکلات استان قم در زمینه تخصیص حقابه‌ها برطرف نشود در آینده‌ای نزدیک ریزگردهایی که اکنون هوای قم را آلوده کرده است به مرور بسیاری از استان‌های کشور به ویژه استان‌های مجاور قم را با مشکلات جدی رو به رو می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از عدم اهتمام رئیس جدید سازمان محیط زیست در راستای تخصیص حقابه‌های قم و بهبود وضعیت آلودگی هوای این استان بیان کرد: با آقای کلانتری رئیس جدید سازمان محیط زیست نیز گفت‌وگوهایی پیرامون ضرورت تخصیص حقابه‌های قم داشته‌ام ولی وی نیز هنوز اقدام درخوری انجام نداده‌ است.

امیرآبادی سلامت محیط زیست استان‌های مجاور قم را در گرو سلامت محیط زیست این استان دانست و یادآورشد: احیای حقابه‌های قم فقط برای حفظ محیط زیست قم ضروری نیست بلکه برای حفظ سلامت محیط زیست سایر استان‌های کشور نیز ضروری است چرا که بر اساس پیش‌بینی‌ها اگر همین روند ادامه داشته باشد ریزگردهای قم به زودی سایر استان‌ها از جمله اصفهان، مرکزی، سمنان، البرز و تهران را نیز گرفتار می‌کند و محیط زیست این استان‌ها را متأثر می‌سازد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com