کد خبر ۵۷۹۷۴ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۷
مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم:

توجه به مدیریت زیرساخت‌های فرهنگی در قم ضروری است/ کمبود سینما

قم - مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم گفت: عدم مدیریت فرهنگی و نبود هماهنگی میان نهادهای فرهنگ و هنر باعث شده است تا مکان‌های فرهنگی به خوبی در اختیار هنرمندان قرار نگیرد.

قاسم بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به زیرساخت‌های فرهنگی استان قم اظهار داشت: یکی از معضلاتی که در فضای هنری قم احساس می‌شود، نبود مدیریت مناسب زیرساخت‌های فرهنگی این استان است به طوری که فضاها و ساختمان‌هایی که تا سال‌ها مورد استفاده اهالی هنر بوده است، تغییر کاربری اداری پیدا کرده‌اند.

وی در رابطه با فرهنگسراهای قم نیز افزود: در کلان شهرها فرهنگسراها بار فعالیت‌های هنری را بر عهده می‌گیرند در حالی که در کلانشهر قم فرهنگسرایی که بتواند مکانی برای انجام فعالیت‌های هنری باشد وجود ندارد و نه تنها هیچ یک از مسئولان برای ساخت چنین فضاهایی تلاش نمی‌کنند بلکه مطالبه‌ای نیز از سوی هنرمندان صورت نمی‌گیرد.

نیاز به راه‌اندازی سینما در قم به شدت احساس می‌شود

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم در خصوص وضعیت سینماهای قم عنوان کرد: در سال‌های اخیر که اقبال عمومی در سراسر کشور به سینما با رشد خوبی مواجه شده است نیاز به ساخت و راه‌اندازی سینماهای بیشتر در استان قم به شدت احساس می‌شود. در شرایط فعلی تنها سه سینما به اکران فیلم می‌پردازند ولی هم چنان بسیاری از مناطق قم از وجود سینما محروم هستند.

وی خاطرنشان کرد: مناطقی مثل نیروگاه و پردیسان و خیابان امام خمینی(ره) از داشتن سینما محروم‌ هستند. در حالی که سینماهایی مثل نور، استقلال و شهر آفتاب که در سال‌های گذشته فعال بودند، چندین سال است بی‌استفاده باقی مانده‌اند.

نباید از ظرفیت مساجد غافل شویم

بابایی عنوان کرد: در استان قم با کمبود مکان‌های فرهنگی مواجه نیستیم بلکه عدم مدیریت فرهنگی درست و نبود هماهنگی میان نهادهای فرهنگ و هنر باعث شده است تا این فضاها به خوبی در اختیار هنرمندان قرار نگیرد به طوری که برای مثال هنرمندان عرصه نمایش سال‌هاست برای تمرین دچار مشکل هستند.

وی تصریح کرد: ما مسئولان فرهنگی نباید از ظرفیت بزرگ مساجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه‌های فرهنگی و دینی غافل شویم. هم چنین اماکنی مانند بوستان‌ها نیز می‌تواند ظرفیت خوبی برای انجام فعالیت‌های هنری و فرهنگی داشته باشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com