کد خبر ۵۸۵۳۰ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۷

قم|آیت‌الله علوی گرگانی: جامعه نیازمند راهنمایی و رهنمود روحانیت است

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه برخی جامعه را منهای روحانیت می‌خواستند، گفت: جامعه بدون روحانیت به معنای جامعه بدون دین است، چراکه اگر چیزی داریم از برکت روحانیت است بنابراین جامعه نیازمند راهنمایی و رهنمود روحانیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید و اعیاد ماه‌های رجب و شعبان اظهار داشت: واقعیت مسئله این است که مسئولان زمانی که خدمت علما می‌روند بهترین زمامداران هستند که به دیدار علما رفته و از آنان بهره می‌گیرند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از عملکرد نیروی انتظامی استان قم افزود: خداوند دو چیز را از بندگان انتظار دارد، که فرموده اگر این دو چیز را داشته باشید من نیز با شما هستم، یکی از این امور مربوط به شخص فرد بوده و یکی دیگر به دیگران و در مواجهه با مردم برمی‌گردد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: خداوند فرموده آیا مایل هستید من نیز به شما کمک کنم یا نه؟ بنابراین باید دو اصل را رعایت کنید، اگر خداوند به ما کمک نکند که نمی‌توانیم در حوائج خود پیش برویم بنابراین نمی‌توان جامعه را منهای خدا هدایت کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه برخی جامعه را منهای روحانیت می‌خواستند، ابراز کرد: جامعه بدون روحانیت به معنای جامعه بدون دین است، چراکه اگر چیزی داریم از برکت روحانیت است بنابراین جامعه نیازمند راهنمایی و رهنمود است.

وی نخستین اصل مورد انتظار خداوند را تقوا بیان و تصریح کرد: باید مواظب باشیم واجب از ما سلب نشده و حرامی از ما سر نزند، خداوند درآیات متعدد این انسان‌ها را موردتمجید قرار داده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: هر کاری که انسان می‌خواهد انجام دهد باید رضای خداوند را مدنظر قرار دهد، اگر دیدیم خداوند راضی نبود نباید انجام دهیم، چراکه در بسیاری کارها عجولانه و شتاب‌زده تصمیم می‌گیریم، بنابراین باید مواظب باشیم حالاتی در زندگی داشته باشیم که مرضی رضای خداوند باشد.

آیت‌الله علوی گرگانی مرحله دوم رضایتمندی خداوند را برخورد مناسب با مردم بیان و خاطرنشان کرد: برخوردهای انسان باید متناسب بوده و نباید در رفتار خود افراط‌وتفریط داشت و در هر کاری باید تعادل را حفظ کرده و عدالت ورزید.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com