کد خبر ۵۸۶۱۸ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴

قم| 300 هزار نفر در استان قم «کم‌سواد» یا «بی‌سواد» هستند

معاون آموزش ‌و پرورش استان قم گفت: درمجموع 300 هزار نفر کم‌سواد یا بی‌سواد در استان وجود دارد که از این تعداد 179 هزار و 396 نفر آن‌ها کم‌سواد و 120 هزار نفر آن‌ها نیز بی‌سواد هستند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اولویت‌ها و سیاست‌های سوادآموزی در سال 97 اظهار داشت: ازجمله برنامه‌ها و اولویت‌های این مجموعه در سال جدید کیفیت‌بخشی به مباحث آموزشی و توجه ویژه به مناطق روستایی، حومه و حاشیه شهر، همچنین بهره‌برداری از فرصت نخبگان حوزه و دانشجویان و ظرفیت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است.

به گفته معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان قم، درمجموع 300 هزار نفر کم‌سواد یا بی‌سواد در استان وجود دارد که از این تعداد 179 هزار و 396 نفر آن‌ها کم‌سواد و 120 هزار نفر آن‌ها نیز بی‌سواد هستند که دراین‌بین 33 هزار نفر از آن‌ها در محدوده سنی 10 تا 49 سال قرار دارند.

قاسمی‌نیا از رشد دونیم درصدی نرخ بی‌سوادی در سال‌های اخیر در استان خبر داد و افزود: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و با توجه به شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) به هر میزانی که سطح سواد مردم جامعه بالاتر رود به همان میزان عملکرد مطلوب‌تری خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: درهرحال این مهم و برطرف شدن مشکلات افراد بی‌سواد و کم‌سواد نیازمند اهتمام و توجه بیشتر مسئولان دولت و مجلس است چراکه تقویت زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری در واقع از بروز بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها، جلوگیری خواهد کرد.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به لزوم بهره‌مندی تمام افراد جامعه از نعمت سواد عنوان کرد: در دو سال اخیر تعداد 550 نفر آموزش‌دهنده به‌صورت داوطلبانه در امر سوادآموزی مشارکت داشتند که در نظر داریم به همت ظرفیت‌ها و ارائه سازوکارهای زیربنایی و اساسی تمام افراد جامعه از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com