کد خبر ۵۸۶۷۲ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۰
رئیس کمیته امداد:

‌استان قم در کمک به نیازمندان پیشتاز است

قم - رئیس کمیته امداد گفت: قم با توجه به جمعیتی که دارد در زمینه کمک‌ به محرومین در رتبه نخست قرار دارد و پیشتازی مردم قم در کمک به محرومان باید الگویی برای دیگر استان‌ها باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، پرویز فتاح چهارشنبه شب در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به جایگاه و ظرفیت شهر قم اظهار داشت: قم مرکز حوزه‌های علمیه در کشور و جهان تشیع است و به همین دلیل مرکز فرهنگی حضرت معصومه(س) را در این شهر ایجاد کردیم تا در این مرکز به مددجویان کمیته امداد آموزهش‌های لازم ارائه می‌شود.

وی افزود:‌ توسعه برنامه‌های فرهنگی در مرکز حضرت معصومه(س) از برنامه‌های سال جاری کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به تبعات افزایش قیمت ارز در کشور گفت: افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر موجب نگرانی‌های زیادی شده است و امیدواریم که این افزایش قیمت فقر را در کشور بیشتر نکند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که سرعت فقر در کشور افزایش پیدا نکند و در همین راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران، مسئولان و مردم باید کمک بیشتری به نیازمندان و فقرا کنند.

کاهش تعداد مددجویان کمیته امداد در قم

فتاح با بیان اینکه تعداد مددجویان کمیته امداد در سه سال اخیر در قم کاهش داشته است، گفت: رسیدگی به وضعیت مددجویان از سیاست‌های کمیته امداد است و ما تلاش می‌کنیم که فقر در جامعه اسلامی وجود نداشته باشد.

وی عنوان کرد: بدون تردید اگر میزان مهاجرت‌ها به شهر قم کنترل و مدیریت شود، فقیری در این شهر وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیته امداد به بیان برخی از اقدامات کمیته امداد در راستای اشتغال مددجویان پرداخت و تصریح کرد: ارتباط و تعامل کمیته امداد با حوزه‌های علمیه تأثیرات زیادی دارد و هرچه این ارتباط بیشتر باشد و کمیته امداد بتواند از ظرفیت علما استفاده کنید، مشکلات کمتر می‌شود.

سرانه کمک‌ به ایتام در قم دو برابر متوسط کشوری است

وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم قم به دلیل کمک به محرومان بیان کرد: سرانه کمک‌های مردم قم به ایتام دو برابر متوسط کشوری است، همچنین میزان کمک‌های مردم قم در سال ۹۶ بیشتر از سال ۹۵ بود.

فتاح گفت: استان قم با توجه به جمعیتی که دارد در زمینه کمک‌ به محرومین در رتبه نخست قرار دارد و این پیشتازی مردم قم در کمک به محرومان باید الگویی برای دیگر استان‌های کشور باشد.

وی در ادامه به بیان نتایج و آثار طرح مددکاری اسلامی در استان قم پرداخت و اظهار کرد: برخی از زوجین که به دلیل فقر و اعتیاد از یکدیگر جدا شده‌بودند با همت کمیته امداد و دوره‌هایی که برگزار شد، این خانواده‌ها با برگزاری یک جشن دوباره به زندگی خود بازمی‌گردند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com