کد خبر ۵۸۷۴۶ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۸

قم| 6 اورژانس اجتماعی در مسیر مسجد مقدس جمکران استقرار پیدا می‌کند

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: 6 اورژانس اجتماعی امسال در اعیاد نیمه شعبان در مسیر مسجد مقدس جمکران مستقر خواهند شد و به امدادرسانی‌های لازم در این زمینه عمل خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محسن اوروجی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات ویژه نیمه شعبان که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تمهیدات ایمنی و درمانی ویژه‌ای باید برای اعیاد ماه شعبان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به تشکیل گروه‌های درمانی و امدادی برای خدمات‌رسانی در ایام اعیاد ماه شعبان افزود:  کارگروه امداد و درمان استان قم ویژه نیمه شعبان از روزهای قبل تشکیل و آموزش‌های لازم در این زمینه را دیده‌ است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم مشکلات تأمین آب ایستگاه‌های صلواتی را مورد توجه قرار داد و گفت: در مسئله آب مورد نیاز ایستگاه‌های صلواتی علاوه بر ظرفیت‌های آب‌رسانی استان می‌توان از توان آب و فاضلاب روستایی نیز استفاده کرد.

اوروجی با بیان تمهیدات درمانی در نظر گرفته‌شده برای اعیاد ماه شعبان عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته‌شده ازنظر امدادی مشکلی وجود نخواهد داشت، 24 اکیپ هلال‌احمر در مسیر مسجد مقدس جمکران مستقر خواهند شد.

وی با تأکید بر اهمیت فعالیت اورژانس اجتماعی در برپایی اعیاد ویژه ماه شعبان خاطرنشان کرد: 6 اورژانس اجتماعی امسال در اعیاد نیمه شعبان در مسیر مسجد مقدس جمکران مستقر خواهند شد و به امدادرسانی‌های لازم در این زمینه عمل خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با اشاره به‌ضرورت اختصاص مسیر ویژه برای نیروهای درمانی وامدادی در مسیر مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: مسیر اختصاصی ویژه نیروهای امدادی و درمانی در ایام نیمه شعبان باید در نظر گرفته شود در حال حاضر تنها تا میدان آل یاسین این مسیر نهایی شده و در محدوده و داخل  مسجد مقدس جمکران مسیر خاصی در نظر گرفته نشده است.

اوروجی با تأکید بر لزوم ساماندهی ایستگاهی صلواتی در روزهای منتهی به اعیاد ماه شعبان تصریح کرد: ایستگاه‌های صلواتی باید در محدوده پارکینگ‌ها نیز در نظر گرفته شود، نباید خدمات‌رسانی به زائران به‌صورت متمرکز صرفاً در محدوده مسجد مقدس جمکران صورت گیرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com