کد خبر ۵۸۸۶۹ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۱

قم| همایش حکیم طهران 5 و 6 اردیبهشت‌ماه امسال در تهران و قم برگزار می‌شود

دبیر اجرایی همایش حکیم طهران گفت: 22 نهاد در راستای برگزاری این همایش همکاری می‌کنند و این همایش با هدف گرامیداشت مقام علمی آقا علی مدرس زنوزی(حکیم مؤسس) در تاریخ‌های پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه سال جاری در تهران و قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمدباقر خراسانی ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: «حکیم طهران» ازجمله افراد تأثیرگذار بین حکمای شیعه و سنی به شمار می‌رود و غربی‌ها شناخت خوبی از شخصیت والای این عالم فقید دارند.

 وی با بیان اینکه از سال 92 دبیرخانه این همایش را فعال کردیم، افزود: 22 نهاد در راستای برگزاری این همایش همکاری می‌کنند و این همایش با هدف گرامیداشت مقام علمی آقا علی مدرس زنوزی (حکیم مؤسس) در تاریخ‌های پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه سال جاری در تهران و قم برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش حکیم طهران تصریح کرد: همایش اول چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه در تالار شیخ صدوق تهران برگزار می‌شود که دکتر محقق، دینانی، لک‌زایی به سخنرانی می‌پردازند و روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه در تالار قدس مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار می‌شود.

خراسانی گفت: رونمایی از آثار همایش و آثار آقا علی مدرس زنوزی و همچنین رونمایی از تمبر یادبود این شخصیت نیز از دیگر برنامه اختتامیه خواهد بود.

دبیر اجرایی همایش حکیم طهران با اشاره به شخصیت آقا علی مدرس زنوزی افزود: این عالم دینی شخصیتی منحصربه‌فرد در زمان خود بود، این عالم فقید که حیات ایشان به دو قرن پیش بازمی‌گردد در میان معاصران به آقا علی مدرس، مدرس زنوزی، آقا علی حکمی، آقا علی مدرس طهرانی، آقا علی حکیم و آقا علی مؤسس شناخته می‌شود و صاحب کتاب معروف ریحانه الادب نیز به وی لقب مدرس داده است.

حجت‌الاسلام یوسفی نیز در این نشست گفت: کمیته «احیا» یکی از بخش‌های این همایش است که از سال 94 تاکنون فعال‌شده است. نسخه‌های به‌جامانده از آقا علی مدرس زنوزی شناسایی می‌شود، به‌ طورکلی این کمیته برای یافتن تمام آثار به‌جا مانده از آقا علی مدرس زنوزی اقدام کرده و اکنون مجموعه‌ای 20 نفره این برنامه را پیش می‌بردند.

وی تصریح کرد: مجموعه‌ای از آثار آقا علی مدرس زنوزی در 2 سال جمع‌آوری، بازخوانی و بررسی شد؛ تصحیح جامعی بر آثار جمع‌آوری‌شده صورت گفت تا مجموعه جمع‌آوری‌شده بدون اشتباه و دقیق در دسترس قرار گیرد، آثار پیداشده از آقا علی مدرس زنوزی از لحاظ کمی بسیار زیاد بود، مجموعه دوجلدی از مباحث مطرح‌شده توسط آقا علی مدرس زنوزی در حال تکمیل و در راه چاپ است.

یوسفی گفت: برای جلب اعتماد مخاطب نسبت به آثار جمع‌بندی شده از آقا علی مدرس زنوزی مجموعه‌ای قوی آثار پنج‌جلدی ایشان را به‌دقت بررسی و تصحیح کرده‌اند. شیوه جدیدی در روند تصحیح آثار آقا علی مدرس زنوزی پیاده ساخته‌ایم به‌گونه‌ای که مثلاً یک پاراگراف از خلاصه از اصل متن آورده شده و سپس متن اصلاح‌شده با توضیحات لازم آورده شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com