کد خبر ۵۸۹۵۴ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۳

قم| 30 درصد افراد میان‌سال جامعه دچار فشارخون بالا هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه 30 درصد افراد بالای 35 سال جامعه دچار پرفشاری خون هستند، گفت: برخی ذکر می‌کنند که سونامی سرطان در جامعه رخ‌داده درحالی‌که واقعیت امر چنین چیزی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه ظهر امروز در دیدار آیت‌الله نوری‌همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: زمان زیادی نمی‌گذرد که به‌مناسبت افتتاح بیمارستان نیروگاه قم به‌همراه وزیر بهداشت به محضر شما رسیدیم، این بار به مناسبت هفته سلامت که مصادف با اعیاد بزرگ شعبانیه شده آمده‌ایم تا از بیانات شما بهره‌های وافی را ببریم.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور گفت: تحولی که در عرصه سلامت مردم ایجادشده و نویدی که برای ارائه خدمات سلامت در راستای عدالت‌محوری داده‌ شده بسیار ارزشمند است و یکی از اهداف بزرگ این طرح عدالت محوری در عرصه‌های بهداشت و سلامت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به شعار محوری این هفته «سلامت برای همه» ابراز کرد: متولی ارائه خدمات بهداشتی به عهده وزارت بهداشت است این وزارتخانه حداکثر می‌تواند تا 30 درصد نقش خود را در ارائه خدمات به جامعه ایفا کند، و مهم‌تر از همه این‌ها این است که مردم نقش ویژه‌ای در خود مراقبتی دارند چراکه اگر مردم نخواهند فایده‌ای در عرصه سلامت رخ نخواهد داد.

ایرانی خواه با تأکید بر مراقبت سلامتی افراد جامعه گفت: نهادها نقش خود را به‌درستی ایفا نکرده‌اند البته طی چند سالی که حکم استانداران به‌عنوان رئیس سلامت هر استانی نقش تبیین دستگاه‌ها را دارند اگر توجه بیشتری به این مسئله شود با هزینه‌های خیلی کمتر در راه پیشگیری جامعه و نشاط مردم قدم‌های موثری می‌توان برداشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم دچار بیماری‌های مختلف هستند، خاطرنشان کرد: ایده آل آن است که مواجه با این مسائل نباشیم و طول عمری مفید داشته و عاری از بیماری‌های مختلف باشند در همین راستا شعار وزارت بهداشت این است که هر ایرانی یک مراقب سلامت داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه 30 درصد افراد بالای 35 سال جامعه دچار پرفشاری خون هستند، تصریح کرد: برخی ذکر می‌کنند که سونامی سرطان در جامعه رخ‌داده درحالی‌که چنین چیزی نیست چراکه بسیاری از سرطان‌ها در سنین بالای 70 سال رخ می‌دهد علتش افزایش عمر بوده و این بیماری‌ها مرتبط با سن بالا است که اتفاق می‌افتد.

ایرانی خواه نقش رسانه ملی و نهادهای اجتماعی و فرهنگی را در زمینه آگاهی بخشی به مردم محوری دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد اجرای برنامه‌های صحیح در راستای شعار سال و نقش نهادهای ملی باشیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com