کد خبر ۵۹۱۲۱ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۸

قم| وضعیت بغرنج آب در استان قم نتیجه کم‌کاری و اشتباهات مسئولان است

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم گفت: وضعیت آب امروز در استان قم به نقطه‌ای رسیده که چاره‌ای جز استفاده از منابع موجود نیست، وضعیت بغرنج آب در قم نتیجه کم‌کاری و اشتباهات مسئولان گذشته و حال استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید حسن رضوی ظهر امروز در جلسه کارگروه حفاظت از منابع آبی استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اگر از سال‌های گذشته شهرداری همت ویژه‌ای در زمینهٔ مدیریت پساب داشت امروز شاهد مشکلات عدیده‌ای در این زمینه نبودیم.

وی با تأکید بر ضرورت گسترش فضای سبز شهری در محدوده دانشگاه قم افزود: واگذاری پساب‌های مناطق پیرامونی دانشگاه قم برای ایجاد فضای سبز شهری در این دانشگاه امری پسندیده و قابل قبولی بوده که انتظار می‌رود عملیاتی شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم با انتقاد از عدم رغبت شهرداری در استفاده از مصارف حاصل از پساب‌های شهری گفت: شهرداری قم در زمینهٔ گسترش و ایجاد فضای سبز شهر خروجی‌های مطلوبی ایجاد کرده است اما شهرداری برای استفاده از پساب‌های حاصل از فاضلاب‌های شهری میل و رغبتی نداشته که باید دلایل این کار شهرداری بررسی شود.

رضوی با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی کشت در فضای سبز شهری قم خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز در شهر قم باید با صرفه جویی در مصرف آب و بازنگری در استفاده از گونه‌های متناسب گیاهی ادامه داشته شود.

وی تأکید کرد: مسئولان استان حجم بسیار وسیعی در زمینهٔ پساب در اختیار شهرداری قرار داده که امید می‌رود شهرداری قم با احداث تصفیه‌خانه در شهرک پردیسان از این ظرفیت مهم و اساسی استفاده کند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم سازگاری با کم آبی را تنها راه‌حل استان برای عبور از بحران خشک‌سالی دانست و خاطرنشان کرد: سازگاری با کم آبی یعنی توسعه فضای سبز  شهری و امور دیگر مربوطه به شهرداری با استفاده از امکانات موجود، که در این زمینه استفاده از مسئله پساب نقش محوری خواهد داشت.

رضوی با اشاره به مسئله آب‌گرفتگی روز گذشته در استان قم گفت: متأسفانه دیروز با بارش 11 میلی‌متر باران در شهر قم شاهد آب‌گرفتگی‌های شدیدی بودیم که نشان می‌دهد در سال‌های گذشته اقدامات خاصی در زمینهٔ بهبود شرایط معابر و فاضلاب صورت نگرفته است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم ادامه داد: وضعیت آب امروز در استان قم به نقطه‌ای رسیده که چاره‌ای جز استفاده از منابع موجود نیست، وضعیت بغرنج آب در استان نتیجه کم‌کاری و اشتباهات مسئولان در سال‌های اخیر بوده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com