کد خبر ۵۹۱۴۳ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰

قم| تمام بخش‌های استان آماده خدمات‌رسانی در ایام نیمه شعبان هستند

استاندار قم گفت: تمام ارگان‌های مربوطه آماده خدمات‌رسانی به مسافران در نیمه شعبان هستند و پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری باشکوه این جشن بزرگ انجام‌ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید مهدی صادقی عصر امروز در جلسه تقدیر از متصدیان ستاد تسهیلات زائران(ویژه نوروز 97) و راهیان نور استان که در تالار معصومیه فرمانداری استان برگزار شد، اردوی راهیان نور را یک حرکت فرهنگی، معنوی، اعتقادی و تأثیرگذار در تحکیم روحیه جهاد و شهادت در بین مردم دانست و اظهار داشت: با تلاش تمام مسئولان و دست‌اندرکاران، باید سطح کیفی راهیان نور در هرسال نسبت به سنوات قبل پیشرفت کند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره اردوی راهیان نور، افزود: برای تأثیرگذاری بیشتر درزمینهٔ روایتگری کاروان‌ها، بهتر است از کسانی استفاده شود که در زمان دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ حضورداشته و درراه اسلام و کشور ایثار و جان‌فشانی کرده باشند تا بتوانند حقایق جنگ را همان‌طور که اتفاق افتاده به مردم منتقل کنند.

استاندار قم لزوم کیفیت‌بخشی به راهیان نور را موردتوجه قرارداد و گفت: در بین تمامی مسافران راهیان نور، افرادی که برای بار اول در این سفرها شرکت می‌کنند از بیشترین اهمیت برخوردارند، چراکه روح آن‌ها آماده بهره‌مندی از حقایق دفاع مقدس است و به همین دلیل کیفیت برگزاری راهیان نور مهم‌تر از تعداد شرکت‌کنندگان در این سفر است.

صادقی با قابل‌قبول خواندن عملکرد دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسانی استان قم، خاطرنشان کرد: شهر قم به دلیل وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، در طول سال میزبان مسافران بسیاری از دیگر شهرهای کشور بوده و میزان و کیفیت خدمات‌رسانی‌ها در شهر قم باید درشان نام بزرگ آن باشد.

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام نیمه شعبان و حضور گسترده مسافران در شهر قم، تصریح کرد: تمام ارگان‌های مربوطه آماده خدمات‌رسانی به مسافران در نیمه شعبان هستند و پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری باشکوه این جشن بزرگ انجام‌شده است.

استاندار قم با اشاره به تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در کشور، عنوان کرد: وزارت کشور، وزارت نیرو، وزارت صنعت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت محیط‌زیست متولی این کارگروه هستند که موضوع اصلی آن سازگاری کشور در شرایط خشک‌سالی پیش رو با بحث کم‌آبی است.

صادقی ادامه داد: استان قم متأثر از کم‌آبی کشور بوده و یکی از استان‌های کم آب کشور است و به‌تبع تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، کارگروه استانی نیز شکل‌گرفته تا برنامه‌های استفاده بهینه و مدیریت مصرف آب در این کارگروه بررسی و اجرا شود.

وی از برگزاری اولین جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم‌آبی در صبح امروز خبر داد و تأکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، هر یک از بخش‌های استانی طبق سیاست‌گذاری‌های اعلام‌شده، باید برنامه‌های خود را ارائه کنند تا بر اساس آن در جهت کاهش و بهینه‌سازی مصرف آب گام برداشته شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com