کد خبر ۵۹۵۹۵ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۲

قم| شورای روستایی از معامله اراضی ملی پرهیز کنند

فرماندار قم گفت: شورا از فروش و دخالت در معامله اراضی ملی پرهیزکرده و در صورت هرگونه تخلف از هیچ حمایتی برخوردار نخواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، رضا سیار امروز در همایش روز ملی شوراها که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، با اشاره به لزوم ایجاد وحدت در بین مردم اظهار داشت:  باوجود شوراها نباید شاهد اختلافی در روستاها بوده و باید از هرگونه اختلاف و درگیری پرهیزکرده و وجود اختلاف بین شورا و مردم به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

وی اعضای شورای روستاها را به عمل در چهارچوب قوانین دعوت کرد و افزود: باید تمام عملکرد شورا بر اساس قانون بوده تا بتوانیم در همه موارد به‌درستی پاسخگو باشیم.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: همه روستاها باید برنامه‌ بودجه خود را به فرمانداری ارائه داده و چنانچه برنامه بودجه سالیانه آن‌ها نقص و یا کاستی دارد هر چه سریع‌تر باید رفع شود.

وی تمام پروژه‌های عمرانی روستایی را نیازمند به تأیید ناظر دانست و گفت: در طرح توسعه روستا هیچ پروژه‌ای نباید بدون امضا ناظر فنی و ذی‌حساب انجام‌شده که در صورت انجام هیچ وجهه قانونی نداشته و مجوزی از استانداری برای آن صادر نمی‌شود.

سیار توسعه روستاها را فراتر از انجام عملیات عمرانی خواند و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شوراها توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده و باید با طرح‌های اشتغال‌زا متناسب با اقلیم هر روستا نشاط و انگیزه جوانان را افزایش دهیم.

وی مشارکت مردم و پیشکسوتان هر منطقه را در اجراهای طرح‌های فرهنگی و عمرانی هر روستا لازم عنوان و ابراز کرد: شورا باید با همکاری بین افراد روستا و ارگان‌های مختلف اعتبارات لازم را در جهت توسعه روستا جلب کرده و تعاملات لازم را ایجاد کند.

فرماندار قم ارائه گزارش ماهانه شورا  به همه اهالی روستا را لازم دانست و ادامه داد: شورا از فروش و دخالت در معامله اراضی ملی پرهیزکرده و در صورت هرگونه تخلف از هیچ حمایتی برخوردار نخواهند بود.

وی همچنین دخالت اعضا شورا را در تائید مالکیت افراد غیرقانونی خواند و خاطرنشان کرد: تأیید اعضا شورا به معنای دخالت در امور ثبتی بوده و خلاف قوانین است.

سیار با اشاره به اهمیت جمع‌آوری زباله‌ها و پسماند گفت: استفاده از سایت البرز برای دپو زباله آسیب‌رسانی به محیط‌زیست و هدر دان  بیت‌المال بوده و این در حالی است که بافرهنگ سازی و تفکیک زباله از مبدأ نیازمند هزینه‌های سنگین انتقال  به ساید البرز نیستیم و از امسال این طرح عملیاتی می‌شود.

وی از 75 هزار میلیارد تومان اعتبار برای مقاوم‌سازی بافت فرسوده خبر داد و بیان کرد: باید هر چه زودتر مقاوم‌سازی خانه‌های بخش روستایی آغازشده تا شاهد تکرار اتفاقاتی که در کرمانشاه افتاد نباشیم.

 فرماندار قم ایجاد مشاغل جدید را با توجه به اقلیم هر روستا موردتوجه قرارداد و افزود: پروژه‌ها باید در کنار روستاها و در جهت اشتغال‌زایی اهالی همان روستا باشد و اجازه نمی‌دهیم اعتبارات در مجتمع‌های بین‌راهی که سودی برای روستاها ندارد هزینه نشود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com