کد خبر ۶۰۸۴۳ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۲
معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س):

یک هزار بانوی مبلغ به سراسر کشور اعزام شدند

قم- ایرنا- معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) قم گفت: یک هزار بانوی طلبه ویژه تبلیغ در ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف کشور و روستاهای این استان اعزام شدند.

حجت ‌الاسلام‌ حسین تهرانی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بانوان طلبه در مناسبت های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، ماه محرم و صفر برای تبلیغ دین اسلام و آموزه های آن، پاسخگویی به سئوالات شرعی و اعتقادی، آموزش احکام و ارتباط با اقشار مختلف به تبلیغ اعزام می شوند.
وی افزود: اعزام بانوان مبلغ بر اساس نیاز استان ها و روستاییان صورت می گیرد که درقم با همکاری فرمانداری و کانون های فرهنگی و مساجد،بانوان مبلغ در 15 روستای استان به تبلیغ خواهند پرداخت.
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.
قم دارای پنج بخش سلفچگان، مرکزی، کهک، جعفریه و خلجستان است.
وی گفت: بانوان مبلغ همچنین با توجه به نیاز مناطق مختلف کشور ، به شهرهای مورد نظر اعزام شدند که اولویت مناطق محروم و مرزنشین می باشد.
معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) با اشاره به بسته فرهنگی و تبلیغی ویژه مبلغان گفت: 'ره نامه‌ های ' شمیم (شبکه مبلغان یاس مطهر) در عناوین مختلف در اختیار بانوان مبلغ قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در این ره ‌نامه‌ ها از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع های مختلف به ویژه فلسطین و روز جهانی قدس استفاده شده است تا برای مردم در این حوزه اطلاع رسانی صورت گیرد.
وی با بیان این که مهارت آموزی مبلغان در شیوه های نوین ضروری است گفت: دوره تربیت مبلغ در جامعه ‌الزهرا(س) طراحی و تدوین شده تا طلبه ها از طریق شبکه مبلغان یاس مطهر ساماندهی شوند.
تهرانی ادامه داد: بر اساس این طرح، هر طلبه که وارد جامعه ‌الزهرا(س) می ‌شود، در مقطع تحصیلی سطح 2 معادل کارشناسی در دوره ‌های تربیت مبلغ شرکت خواهد کرد و در مقاطع تحصیلی بالاتر نیز دوره‌ های مهارت افزایی در نظر گرفته شده است.
وی خاطر نشان کرد: برای تسهیل در امر تبلیغ سامانه جامع تبلیغ را به زودی راه اندازی خواهیم کرد تا همه کارهای تبلیغی از طریق این سامانه امکان پذیر شود.
8138/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com