کد خبر ۶۰۸۷۵ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۴

قم| 1500 دانش‌آموز لازم‌التحصیل در استان قم شناسایی شد

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم گفت: در حال حاضر 1500 دانش‌آموز لازم التحصیل شناسایی‌شده که در مدارس استان ثبت‌نام نکرده‌اند درحالی‌که تعداد دانش‌آموزانی که کد ملی خود را ثبت نکرده‌اند بسیار بیشتر از این میزان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام ظهر امروز در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کمبود سرانه‌های ورزشی در استان مسئله‌ای مهم و قابل‌توجه است.

وی با اشاره به برخی اختلاف‌نظرهای مالیاتی بین آموزش‌ و پرورش و شهرداری قم در احداث مراکز آموزشی افزود: با هماهنگی شورای اسلامی شهر قم پروژه‌های خیر مدرسه ساز آموزش‌ و پرورش عملیات عمرانی خود را ادامه می‌دهند تا جواب استفساریه‌های مربوطه احصاء شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم با تأکید بر اقدامات مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان گفت: مجمع خیرین استان در حال حاضر، 17 پروژه به مساحت بیش از 35 هزار مترمربع در دست احداث دارد که درمجموع 110 کلاس آموزشی را شامل می‌شود.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه مجمع خیرین انتظار دارند زمانی که وارد یک پروسه اداری می‌شوند با مشکلات اداری مواجه نشوند، گفت: کلیه نقاط استان قم که برای ده سال آینده نیاز به مراکز آموزشی دارند احصاء شده است.

وی ادامه داد: در چهار سال گذشته 148 پروژه در استان قم  احداث و نوسازی شده که بیش از 50 درصد از این پروژه‌ها توسط خیرین مدرسه‌ساز انجام‌شده است، در ستاد اسکان زائران نوروزی تمام مناطق استان تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم با اشاره به پوشش تحصیلی دانش‌آموزان لازم التحصیل تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از مهاجرانی که به استان قم سفرکرده‌اند دارای فرزندانی هستند که از تحصیل محروم شده‌اند.

شیخ‌الاسلام با تأکید بر برخی از مشکلات هنرستان‌های استان عنوان کرد: رویکرد آموزش‌ و پرورش در مسئله خیرین در سال جاری تجهیز و نوسازی هنرستان‌ها است، هنرستان‌های استان مشکلات جدی و اساسی دارند.

وی تصریح کرد: بخش بزرگی از دانش‌آموزان محروم از تحصیل را اتباع کشورهای خارجی به‌ویژه کشور افغانستان تشکیل داده است، دانش‌آموزان منطقه دام شهر قم برای ادامه تحصیل مشکلات جدی و اساسی دارند.

شیخ‌الاسلام گفت: در حال حاضر 1500 دانش‌آموز لازم التحصیل شناسایی‌شده که در مدارس استان ثبت‌نام نکرده‌اند در حالی‌که تعداد دانش‌آموزانی که کد ملی خود را ثبت نکرده‌اند بسیار بیشتر از این میزان است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم ادامه داد: اگر مسئولان استان سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان منطقه دام شهر  را متقبل شوند آموزش‌ و پرورش می‌تواند سرویس‌دهی‌های خود را داشته باشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com