کد خبر ۶۱۵۴۷ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۳۲
آیت الله مکارم شیرازی:

راه نجات از انحراف ها ، عمل به تعالیم اسلام است

قم - ایرنا - آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به توطئه ها و هجمه های گسترده دشمنان علیه ارزش های اسلامی و عقاید دینی جامعه گفت: تنها راه نجات از انحراف های اخلاقی و فرهنگی عمل به تعالیم اسلام، فرهنگ قرآن و نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) است‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، وی بامداد چهارشنبه درمراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم با تاکید بر اینکه همه به فکر جوانان باشید، اظهار داشت: دشمن برای جوانان فراوان است چرا که در تمام صحنه ها در خط اول هستند.
وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی را جوانان به پایان رساندند، افزود: راهپیمایی های انقلاب را هم جوانان برپا کردند، و چند روز دیگر که روز قدس است، نیز اکثریت جوانان در صحنه حاضر هستند.
آیت الله مکارم شیرازی با هشدار نسبت به برنامه های ضد فرهنگی دشمن برای جوانان گفت: دشمن می گوید جوانان را باید از طریق سست کردن عقاید و خراب کردن اخلاق از بین ببریم.
وی خطاب به جوانان گفت: شما نیز به فکر خودتان باشید، چون دشمن می خواهد نیروی شما را هدر بدهد.
این مرجع تقلید با اشاره به تاریخ اندلس و اینکه جوانانی که تاریخ اندلس را نخواندند، آن را بخوانند، افزود: مسلمانان وارد بخشی از سرزمین اسپانیا به نام اندلس شدند و در حال پیشروی برای فتح اروپا بودند، اما مسیحیان گفتند باید کاری کرد که مسلمان بیش از این پیشروی نکنند.
وی گفت: آنها تصمیم گرفتند که به سراغ جوانان مسلمان بروند، از این رو در مدارس تبلیغات غیر اسلامی کردند، و تفریح گاه ها و باغ ملی هایی درست نمودند و با بردن دختران مسیحی به این مکان ها و گذاشتن شراب مجانی باعث آلودگی این جوانان شدند.
وی افزود: پس از اینکه نسل قدیمی مسلمانان اندلس رفت و نسل جدید آنها روی کار آمد چون فریفته شراب شده و شبهه ها را در مدارس در ذهنشان کرده بودند، و زمینه رابطه با آن دختران را فراهم نموده بودند، با یک حمله همه را شکست دادند.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر هوشیاری در برابر ترفندهای دشمنان گفت: نباید بگذاریم تجربه اندلس دوباره تکرار شود.
7403/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com