کد خبر ۶۲۱۴۰ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۱

مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی در قم برگزار شد‌

مراسم هفتمین روز ارتحال حجت‌الاسلام و‌المسلمین احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و از شاگردان امام خمینی (ره) با حضور مراجع تقلید و علما در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مراسم هفتمین روز ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و از شاگردان امام خمینی (ره) شامگاه دوشنبه با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم برگزار شد.

آیت الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان، آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه امام خمینی (ره)، آیت الله امینی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابراهیمی با اشاره به خصوصیات اخلاقی حجت الاسلام والمسلمین احمدی تصریح کرد: این عالم دینی و دانشمند بزرگ معلمی به تمام معنا بود و صادقانه در مسیر علم فعالیت و تلاش کرد.

حجت‌الاسلام احمدی سال 1312 در روستای کهکدان ملایر به‌دنیا آمد، پس از فراگرفتن دروس مقدماتی به حوزه علمیه بروجرد رفت و به مدت 5 سال دروس دینی را تا اواخر سطح 2 فراگرفت.

سپس به حوزه علمیه قم رفت و دروس تفسیر و فلسفه اسلامی را در سطوح عالی (اسفار و شفا) نزد علامه طباطبائی، درس فقه و اصول را نزد کسانی همچون امام خمینی (ره)، سیدحسین طباطبایی بروجردی، آیات عظام سلطانی، مشکینی، محقق داماد و نجفی مرعشی فرا گرفت و همزمان دکترای فلسفه غرب را از دانشگاه تهران اخذ کرد.

احمدی از سال 1352 عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بود و فلسفه اسلامی و فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را در مقطع دکتری تدریس کرده‌ است و از سال 1360 به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت داشت.

وی از مؤسسان دانشگاه تربیت مدرس و در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تهران بود. از جمله آثار او، می‌توان به کتاب‌های «بن‌لایه‌های شناخت»(تألیف)، «مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه» (تألیف)، «نقد تفکر فلسفی غرب» (ترجمه)، «تأملات در فلسفه اولی»(ترجمه) و «تأسیس مابعدالطبیعه اخلاق»(ترجمه) اشاره کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com