کد خبر ۶۲۱۷۰ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

مهار آتش‌سوزی شهرک شکوهیه قم

‌سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: آتش‌سوزی صبح امروز در منطقه صنعتی شکوهیه با یک نفر مصدوم مهار شد.

‌حمید کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌، با بیان اینکه آتش‌سوزی واحد صنعتی شکوهیه قم مهار شد، عنوان کرد: این حادثه در یک واحد صنعتی تولیدی تحت عنوان چسب نوین در ورودی شهرک شکوهیه اتفاق افتاد.


سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افزود: 5 واحد خودروی عملیاتی سنگین و واحد حمل تاسیسات و نیروهای پشتیبانی در مرحله اول با مجموع 8 دستگاه ماشین آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: حادثه آتش سوزی در ساعت 8 و 39 دقیقه از سوی آتش نشانی شکوهیه اعلام شد و در ساعت 8 و 49 دقیقه اولین خودرو اعزام شد ضمن اینکه 30 نفر آتش نشان از قم اعزام شدند.

کریمی بیان کرد: با حضور به‌موقع نیروهای مستقر در شهرک شکوهیه و نیروهای اعزامی از استان قم این آتش‌سوزی بدون تلفات جدی جانی مهار شد و تنها یک مصدوم برجای گذاشت.

وی اظهار کرد: در حین عملیات قسمتی از سقف سوله ریزش و عملیات را با سختی‌ روبرو کرد و یکی از کارگران در این اتفاق از ناحیه پا مصدوم شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به وجود واحدهای صنعتی تولید چسب در کنار یکدیگر، توجه به ایمنی و جلوگیری از گسترش آتش در محدوده اهمیت زیادی داشت.

کمبود تجهیزات آتش نشانی در شکوهیه قم موجب خسارات زیادی می‌شود


وی گفت: نیمی از توان عملیاتی آتش نشانی قم در شکوهیه صرف می شود اگر نیروهای آتش نشانی با تجهیزات کامل در شکوهیه باشند، بهتر می‌‌توان حوادث را مهار کرد.

کریمی بیان کرد: شهرک‌های صنعتی باید تجهیز شوند با یک ایستگاه آتش نشانی و 5 نفر نیرو نمی توان جوابگوی وضعیت فعلی در شکوهیه بود.

وی تصریح کرد: در جایی باید تصمیم گیری شود و آتش نشانی زیر نظر استان تجهیز گردد. برای رسیدن به آن جا زمان 10 دقیقه‌ای با توجه به فاصله 20 کیلومتری صرف می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم عنوان کرد: لوازم اولیه اطفاء حریق و ایمنی و منابع آب باید در کارخانجات باشد و نیروهای کارگر کار با خاموش کننده‌ها را یاد بگیرند.

وی گفت: آتش از یک نقطه آغاز می‌شود و گسترش پیدا می‌کند، لذا عدم آگاهی و فقدان تجهیزات موجب گسترش آتش و خسارات مالی و جانی می‌شود.


انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com