کد خبر ۶۲۳۹۲ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰

آیت‌الله سعیدی: باید با فردی که محیط‌زیست را تخریب می‌کند به‌اندازه فسادش برخورد کرد

امام‌جمعه قم گفت: فردی که محیط‌زیست را در معرض نابودی قرار می‌دهد مفسد است و باید با آن به‌اندازه فسادش برخورد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، به خطر افتادن محیط‌زیست توسط بشریت را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل و موضوعات جهان معاصر ما به‌ویژه بعد از مسئله پیشرفت تکنولوژی، به خطر افتادن محیط‌زیست است.

وی با اشاره به حضور افراد سودجو و تهدید محیط‌زیست، افزود: وجود افراد سودجو در این زمینه به‌طوری گسترده شده است که اگرچه زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند اما گوش شنوایی نیست و باید با توجه به اینکه مردم ما دلسوز و آینده‌نگر هستند در حفظ محیط‌زیست الگو قرار گیرند.

سعیدی تصریح کرد: اگر هر فردی به نکات پیرامون حفظ محیط‌زیست عمل کند، می‌تواند دررسیدن به اهداف و حفظ محیط‌زیست کمک کند و همچنین سعی کنیم فرهنگ بازتاب منفی نابودی محیط‌زیست را نیز به مردم منتقل کرده که اگر این کار عملی شود قطعاً در حفظ محیط‌زیست می‌توانیم گام‌های مؤثری برداریم.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه باید برای حفظ محیط‌زیست تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: محیط‌زیست یک امانت الهی است و خداوند اجازه استفاده از آن را به ما داده است ازاین‌رو باید برای حفظ آن تلاش کنیم و باید بدانیم فردی که محیط‌زیست را در معرض نابودی قرار می‌دهد مفسد است، و باید با آن به‌اندازه فسادش برخورد کرد.

در ادامه این جلسه سید رضا موسوی مدیرکل حافظت از محیط‌زیست با اشاره به اینکه محیط‌زیست بستری برای جامعه است، اظهار داشت: استفاده ناسالم از این بستر موجب به خطر افتادن حیات بشریت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از آلودگی، حافظت از گونه‌های جانوری و زیست‌گاه‌ها ازجمله مواردی است که بسیار مهم و حائض اهمیت است.

مدیرکل حافظت از محیط‌زیست استان قم انسان را یکی از حلقه‌های زنجیره حیات دانست و عنوان کرد: اگر این زنجیره آسیب ببیند انسان نیز آسیب خواهد دید، کار ما حمایت از محیط‌زیست است تا انسان بتواند از آن بهره‌مند شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com