کد خبر ۶۲۸۷۷ انتشار : ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۵

بیش از ۴۷واحد صنعتی و تولیدی در قم راه اندازی شد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم گفت: در سه ماهه نخست امسال ۲۵واحد تولیدی وصنعتی جدید با سرمایه‌ای بالغ بر ۷۳میلیارد تومان راه اندازی و ۲۲واحد با سرمایه‌ی ۳۲میلیارد تومان توسعه داده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، به مناسبت دهم تير، روز صنعت معدن تجارت، راه اندازی طرح صنعتی دانش بنيان توليد بتن سبک را از نمونه هاي اين طرح ها خواند و افزود: در راستاي راه اندازي اين مرکز توليدي، 2واحد صنعتي متوقف شده هم که تامين کننده مواد اوليه اين کارخانه هستند به چرخه توليد باز خواهند گشت.

سیجانی سبک سازي سازه هاي ساختماني، مديريت انرژي و تسريع در امر ساخت و ساز را از برخي خصوصيت های توليدي اين مرکز عنوان کرد و گفت: با راه اندازي طرح صنعتي دانش بنيان توليد بتن سبک بيش از 54نفر به صورت مستقيم و سه تا پنج برابر به صورت غير مستقيم به کار گرفته خواهند شد.

وی افزود: اين طرح با سرمايه ي 28ميليارد تومان، فردا در شهرک صنعتی شکوهيه به بهره برداري خواهد رسيد.

تنظيم و تثبيت قيمت در بازار ارز موضوع ديگري بود که در اين نشست به آن اشاره شد.

رئيس سازمان صنعت معدن تجارت استان ابراز اميدواري کرد: با سياست هاي اخير دولت در تخصيص ارز، آرامش تا دوماه آينده به بازرا عرضه و تقاضا باز خواهد گشت.

وی ممنوعيت ورود 1400قلم کالا به داخل کشور را بستري مناسب براي توليد داخلي خواند که فعالان اقتصادي مي توانند به خوبي از آن بهره مند شوند.

رئيس سازمان صنعت معدن تجارت استان همچنين ظرفيت درياچه نمک در توسعه بهره مندی از معادن اين اقليم را نيازمند حمايت دانست و افزود: اين درياچه بين سه استان قم، اصفهان و سمنان مشترک است که براي بهره مندي از ذخاير معدني آن نياز به مسير دسترسي از استان قم داريم که تحول عظيمي در بخش معدن ايجاد خواهد کرد.

دوهزار و سيصد واحد توليدي با سرمايه اي بيش از چهل هزار ميليارد ریال و با اشتغال زایی 53هزار نفر در قم فعال است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com