کد خبر ۶۳۱۶۵ انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۷

هفته فرهنگی قم در روسیه و عراق برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم از برگزاری هفته فرهنگی قم در کشورهای لبنان، روسیه و عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم در قم، یونس عالی‌پور در جلسه معاون هماهنگی امور زائران استانداری، مدیران استان و رایزن فرهنگی ایران در لبنان، شهردار نبطیه و هیئت همراه با شرکت‌کنندگان در هفته فرهنگی و اقتصادی قم در لبنان که ظهر امروز در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه هفته فرهنگی و اقتصادی قم در نبطیه با تلاش مستمر هنرمندان و فعالان فرهنگی اجرا شد، اظهار داشت: هفته فرهنگی و اقتصادی قم در نبطیه به‌علاوه برنامه‌های هنری و فرهنگی با حضور گروه تواشیح یک رویداد قرآنی نیز بود.

وی با تأکید بر ادامه این برنامه‌ها در آینده افزود: تأثیرگذاری این برنامه‌ها به‌گونه‌ای بود که با درخواست شهرداری‌های شهرهای مختلف لبنان، در هفته‌های آینده برنامه دیگری را نیز در بعلبک لبنان خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: امیدواریم که با موافقت استاندار این رویداد فرهنگی که در نبطیه لبنان رخ داد در شهرها و کشورهای دیگر خارجی نیز اجرا شود.

وی با بیان اینکه در نظر داریم تا دو سال آینده حداقل ده برنامه هفته فرهنگی در لبنان و دیگر کشورها برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: درخواست‌هایی مبنی بر اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی و مبادلات اقتصادی در روسیه، عراق و کشورهای دیگر نیز از ما شده که به همت دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و اقتصادی تکرار چنین رویدادهایی میسر خواهد شد.

عالی پور استان قم را ظرفیت بزرگ فرهنگی معرفی کرد و گفت: استان قم میزبان هیئت لبنانی با حضور رایزن فرهنگی قم در لبنان، شهردار نبطیه، نماینده سید حسن نصرالله و دیگر افراد بود که در چهار روز اقامت برنامه‌های مختلفی برای آنان در نظر گرفته‌ شده بود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com