کد خبر ۶۴۹۳۶ انتشار : ۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۴
معاون بازرگانی داخلی سازمان صمت قم تاکید کرد؛

ثبت نام در سامانه جامع انبارها الزامی است

معاون بازرگانی داخلی سازمان صمت قم گفت: ثبت نام اصناف و کسبه در سامانه جامع انبارها از اواخر شهریور ماه الزامی است.

ثبت نام در سامانه جامع انبارها الزامی استبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از    گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمدی چهر،معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت،معدن و تجارت قم در ششمین اجلاس ادواری اتاق اصناف استان قم که با حضور اعضاء هیئت رئیسه اتاق اصناف قم و روسای اتحادیه‌های صنفی در سالن همایش فرهنگ اتاق اصناف قم برگزار شد با اشاره به سامانه جامع انبارها اظهار کرد: ثبت نام در این سامانه ازمدت ها قبل شروع شده و از 28 شهریور الزامی است .

وی با تاکید براینکه اصناف و کسبه نیاز است تا ثبت نام در سامانه جامع انبارها را جدی بگیرند افزود: اگر افراد ثبت نام در سامانه جامع انبارها را انجام ندهند هیچ گونه جابجایی بار نمی‌توانند داشته باشند چراکه می‌بایست در هرنوع جابجایی کالا مبدأ و مقصد مشخص باشد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه ملاک تشخیص کالاها در محاکم و مجامع قضایی ثبت در سامانه جامع انبارها است ادامه داد: اگر پلیس جلوی حمل باری را بگیرد که مبدأ و مقصدان نامشخص و ان کالا در سامانه ثبت نشده باشد می‌تواند ان را توقیف و به مراجع قضایی بفرستد.

وی در ادامه به شرایط موجود حاکم بر بازار و ضرورت و تاکید مقامات قضایی مبنی بر برخورد با احتکار کنندگان اشاره و گفت: برخورد با احتکار کنندگان تشدید شده و جلساتی نیز مرتب در این خصوص با مقامات قضایی برگزار می‌شود و با احتکار کنندگان طبق قانون برخورد و کالاهای انان نیز به حراج گذاشته می‌شود.

محمدی چهر در پایان ضمن درخواست از روسای اتحادیه‌ها و مجموعه اصناف مبنی بر ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات برای رفع چالش‌ها و مشکلات در پیش روی تصریح کرد: در شرایط کنونی آنچه که مهم است باید وضعیت مردم و بازار را در نظر گرفت به گونه ای که شاهد کمترین چالش‌ها و مشکلات باشیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com