کد خبر ۶۷۰۸۳ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲

نوسانات ارز، چالش جدی برنامه‌های شهرداری قم

معاون شهردار قم با اشاره به کاهش درآمدها و افزایش هزینه‌های شهرداری گفت: نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش پولی کشور تحقق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده شهرداری را با چالش جدی روبه‌رو کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محسن رنجبر در هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: توسعه متوازن شهر با برخی بخشی نگری ها قابل تحقق نیست.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم افزود: نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش پولی کشور تحقق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده شهرداری را با چالش جدی روبه‌رو کرده است.

محسن رنجبر با اشاره به لزوم توجه هر‌چه بیشتر به بودجه‌های عملیاتی در شهرداری قم گفت: در سال 98 چاره‌ای جز برخی بازنگری‌ها برای تحقق شاخص‌های کیفی و پیش‌بینی‌شده شهرداری برای تحقق برنامه‌های در دست اجرا نیست.

وی ادامه داد: کاهش ارزش پول ملی و نوسانات نرخ ارز درآمدها و سرمایه‌های شهرداری را تا یک‌سوم کاهش داده بوده است، بودجه سال 98 باید به نحوی تدوین شود که بر مبنای آن هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در برای راه‌اندازی پروژه‌های شهری به‌درستی دنبال شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی تصریح کرد: برای توسعه متوازن باید بیت‌المال و حق‌الناس هر دو به‌صورت متوازن دنبال شود.

عضو شورای شهر قم نیز ابراز کرد: شهرسازی درصورتی‌که بخواهد با وضعیت مطلوبی دنبال شود باید همراه با طرح آمایش سرمایش دنبال شود، آمایش سرزمین تعادل اقتصادی و اجتماعی به یک شهر می‌دهد اما اگر این آمایش در شهرسازی مورد توجه قرار نگیرد ناپایداری‌های جمعیتی را در توسعه شهری به دنبال می‌آورد.

روح‌الله امراللهی ادامه داد: برای جلوگیری از ناپایداری‌های جمعیتی باید حق‌وحقوق شهرهای اقماری داده‌شده و مانع از مهاجرت‌های بی‌رویه به مرکز شهر شد، شهر قم در حال حاضر در کنار اینکه مهاجرپذیر بوده به دلیل برخی ناپایداری‌های جمعیتی به یکی از شهرهای مهاجر فرست تبدیل‌شده است.

وی تأکید کرد: تکمیل بلوار یادگار امام  به میدان ارتش، ادامه بلوار کارگر و بلوار مرجعیت سه اقدام مهم از 13 حلقه شبکه معابر شهر قم بوده و 10 محور مهم ترافیکی دیگر پیشرفتی  حاصل نشده است، ادامه خیابان روحانی، فهیمی، محتشم و تعاون باید برای باز شدن بخشی از گره‌های ترافیکی دنبال شود.

امراللهی گفت: متأسفانه بلوار فردوسی که یکی از رینگ‌های اصلی شهری است با سد بی‌مصرفی مانند ریل آهن متروکه برخورد کرده که جزء خودخواهی بخشی نمی‌توان نامی بر آن گذاشت، بلوار عمار یاسر و جمهوری اسلامی در آینده مهم‌ترین واصلی‌ترین بار ترافیکی شهر را  به دوش خواهند کشید و الگوی ترافیکی شهر بر این دو محور استوار خواهد بود بنابراین لازم است تا برای فعالیت بهتر کالبدی و فضای شهر موانع پیش روی آن‌ها برطرف شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com