کد خبر ۶۷۱۰۴ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۶

نانوایی‌های قم با مشکلات شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند

رییس اتحادیه نانوایان سنتی و ماشینی استان قم گفت: در وضعیت کنونی بسیاری از واحدهای تولید نان استان به دلیل افزایش سرسام‌آور هزینه‌های تولید با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، علی‌اکبر زارعی به مناسبت برگزاری همایش تکریم نان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ارتقای کیفیت و جلوگیری از هدر رفت ضایعات نان از سیاست‌های مهم واصلی اتحادیه نانوایان قم است.

وی افزود: در استان قم بالغ‌بر 800 واحد نانوایی فعال بوده که ازاین‌بین 327 واحد لواش و تافتون و 250 واحد نیز سنگکی هستند، استان قم رتبه نخست کشور را ازنظر کیفیت و کمیت درزمینهٔ واحدهای نان سنگک را در اختیار دارد.

رییس اتحادیه نانوایان سنتی و ماشینی قم گفت: با سبوس‌گیری‌های اصولی صورت گرفته کیفیت تولید نان در استان قم در وضعیت مطلوبی قرار دارد، برخی عوامل مانند آغاز فصل گرما و سرما و نوسان کیفیت آرد تحویلی درافت کیفی نان مؤثر هستند.

زارعی با اشاره به کیفیت بالای واحدهای تولید نان سنگک در قم ابراز کرد: حقیقت این بوده که ماهرترین و زبده‌ترین واحدهای تولید نان سنگک کشور در استان قم مشغول فعالیت بوده و از این منظر بهترین و باکیفیت‌ترین واحدهای تولید نان سنگک کشور واحدهای موجود در قم هستند.

وی با بیان عوامل فراوانی واحدهای تولید نان سنگک در قم گفت: طبع و ذائقه مردم قم با این نان سازگارتر بوده و از همین رونیز تعداد این واحدها هرسال بیشتر شده است، متأسفانه آزادسازی واحدهای تولید نان و گسترش نانوایی‌های آزاد پز درافت کیفیت نان و تراکم زیاد آن‌ها در برخی مناطق مؤثر بوده است.

رییس اتحادیه نانوایان سنتی و ماشینی قم ادامه داد: در وضعیت کنونی بسیاری از واحدهای تولید نان استان به دلیل افزایش سرسام‌آور هزینه‌های تولید با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند، حجم فعالیت و ساعت کاری کارگران نانوایی‌های استان به میزان دستمزد و حقوقی که دریافت می‌کنند به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه نیست.

زارعی تأکید کرد: نانوایان ازجمله اقشار مهمی هستند که بیشترین و مستمرترین نوع ارتباط را با شهروندان رادارند و از همین رونیز شایسته است که تقدیر و تجلیل مناسبی از این افراد زحمت‌کش در استان انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش تکریم نان و  تجلیل از نانوایان به مناسبت روز ملی نان در قم تأکید کرد: همایش تکریم نان و  تجلیل از نانوایان به مناسبت روز ملی نان روز پنجشنبه 24 آبان ماه امسال از ساعت 14 الی 18 در تالار مرکزی شهر برگزار می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com