کد خبر ۶۷۱۳۰ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۹

گفت‌وگوی ادیان و مذاهب حجم خشونت در جهان را کاهش می‌دهد

رئیس دانشکده ادیان استان قم گفت: همایش گفت‌وگوی ادیان و مذاهب قلوب پیروان دیگر ادیان را به هم نزدیک کرده و از اعمال خشونت باری که رنگ و بوی دینی دارند می‌کاهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، احمدرضا مفتاح عصر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان با موضوع خدامحوری که در دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم برگزار شد، اهداف عالی دانشگاه ادیان و مذاهب را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: این دانشگاه تقریب بین مذاهب مختلف را از اهداف اصلی خود دانسته و صرفاً به فعالیت‌های آکادمیک بسنده نکرده است.

وی برگزاری همایش‌های این‌چنینی را بسیار ضروری دانست و افزود: همایش گفت‌وگوی ادیان و مذاهب قلوب افراد دیگر ادیان را به هم نزدیک کرده و از اعمال خشونت باری که رنگ و بوی دینی دارند می‌کاهد.

رئیس دانشکده ادیان نشست خدامحوری که در قم برگزار می‌شود را از پیش نشست‌های همایش اصلی دانست و گفت:مشهد مقدس میزبان همایش بزرگ امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان است.

مفتاح تأکید کرد: نشست گفت‌وگوی ادیان با موضوع خدامحوری در دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم به انجام می‌رسد و 10 مقاله برای آن پیش‌بینی‌شده است.

 وی ادامه داد: این برنامه با چهار سخنرانی آغازین شروع می‌شود و اساتید برجسته در موضوعات مختلف به ایراد سخن می‌پردازند.

رئیس دانشکده ادیان، مشهد مقدس را مرکز گفت‌وگوی ادیان در جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: مشهد مقدس در عرصه بین‌المللی به‌عنوان محور این بخش در ایران مطرح بوده و تمامی تلاش‌ها در جهت ایجاد و حفظ چنین پایگاهی باید انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد فضای باز فکری در این‌گونه نشست‌ها خاطرنشان کرد: لازم است محدودیت‌های موجود کنار گذاشته شود و با ایجاد فضای دوستانه به سمت پیشرفت در سطح بین‌المللی حرکت کنیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com